مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد خبر داد؛
مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد از تدوین سامانه‌های هوشمند برای ساماندهی بحران‌های طبیعی در یزد خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۱۳۸۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲ 21 June 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمدعلی ملک زاده در دیدار با مدیرکل فناوری اطلاعات سازمان مدیریت بحران کشور به تشریح اقدامات فناورانه اداره کل مدیریت بحران را در حوادث سیل سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در سال گذشته بر اثر وقوع بارش مونسونی و خسارات گسترده آن پیش آمد، موضوع ارزیابی سریع از منازل و ساختمان های خسارت دیده از سیل بود.

وی عنوان کرد: با تدبیری که صورت گرفت با هماهنگی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کوتاه‌ترین زمان سامانه خوداظهاری الکترونیکی برای ثبت خسارت به منازل مسکونی راه اندازی شد که این سامانه در ارزیابی دقیق و ارائه خدمات فوری بسیار کارساز و راهگشا بود.

ملک زاده، استفاده از داده های مکانی را یکی از مهمترین خصوصیات این سامانه دانست و اظهار داشت: ارزیابان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با استفاده از اطلاعات این سامانه گروه های ارزیابی را بر اساس تحلیل های سامانه و میزان دربرگیری منطقه ساماندهی و در کوتاه‌ترین زمان صحت سنجی اطلاعات را در دستور کار قرار دادند که این امر موجب شفافیت اطلاعات و کاهش مراجعات حضوری خسارت دیدگان شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد افزود: تجارب کسب شده در این زمینه در قالب مدیریت دانش در حال تدوین است تا سایر استانها از این ظرفیت در زمان وقوع مخاطرات بهره مند شوند.

جایگاه برتر یزد در استفاده از ظرفیت فناوری در کشور

مدیرکل فناوری اطلاعات سازمان مدیریت بحران کشور نیز در این دیدار از راه اندازی سامانه ثبت و پیگیری مصوبات ملی و استانی و قوانین و آیین نامه های مدیریت بحران خبر داد و اظهار داشت: استان یزد در استفاد از ظرفیت فناوری در کشور از جایگاه خوبی برخوردار است و با توجه به گستره مصوبات و وظایف سازمان مدیریت بحران سامانه ثبت و پیگیری مصوبات می تواند در به فعلیت رسیدن تصمیمات راهگشا باشد.

مهدی رحمتی نژاد همچنین بر استفاده از تکنولوژی های نوین در حوزه های پیش بینی، پیشگیری، مقابله و بازسازی و بازتوانی تاکید کرد.

در این نشست یکی از شرکت های دانش بنیان استان یزد به تشریح دو سامانه مدیریت اسناد و اطلاعات مکانی برای تقویت زیرساخت‌های مدیریتی در فرآیندهای مدیریتی پرداخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار