سامانه آنلاین پلیس ساختمان با قابلیت‌های اعمال قانون، تشکیل پرونده تخلفاتی، احراز تخلف ساختمانی، پایش گشت، گزارش‌گیری و اقدامات قانونی در کلان شهر مشهد راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۱۱۱۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵ 13 October 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی مدیر کمیسیون‌های ماده صد و نظارت بر ساخت‌و‌سازهای شهری مشهد در گفتگو با شهرآرا با اعلام این مطلب، گفت: در‌حال‌حاضر در منطقه‌١١ مشهد به‌صورت پایلوت سامانه آنلاین پلیس ساختمان(سامانه مانیتورینگ مهندسی و نظارت بر ساخت‌و‌سازها) آغاز به کار کرده است و به زودی در تمام مناطق به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.


تشدید نظارت بر ساخت‌و‌سازها و ثبت تخلفات ساختمانی

مهندس الاجه‌گردی با تاکید بر جلوگیری از ساخت‌و‌سازهای غیر‌مجاز و لزوم برخورد شدید با تخلفات ساختمانی، عنوان کرد: با توجه به گستردگی دامنه ساخت‌و‌سازها در کلان‌شهر مشهد و از‌طرفی ضرورت جلوگیری و برخورد با تخلفات در این حوزه، سامانه آنلاین پلیس ساختمان راه‌اندازی شده و با این سامانه شاهد تحول شگرف در فرآیند نظارت بر ساخت‌و‌سازها و ارتقای کیفی خدمات خواهیم بود.

وی الکترونیکی کردن کامل فرآیند نظارت بر ساخت‌و‌سازها، نظام‌مند‌سازی فرآیند اعمال قانون، استفاده از ظرفیت گزارش‌های مردمی و نهادها و ارگا‌‌‌ن‌ها درباره تخلفات ساختمانی، بستر‌سازی الکترونیکی برای اعلام شروع به‌کار ساختمانی به مهندسان ناظر را از‌جمله اهداف راه‌اندازی سامانه آنلاین پلیس ساختمان ذکر کرد.


حذف کامل فرایند کاغذی

به گفته وی، دقت و سرعت در ثبت اطلاعات مربوط به اخطارها و پلمب‌ها، مانیتورینگ و رهگیری پروانه ساختمانی و پایان‌کارها، حذف کامل فرایند کاغذی از مراحل اداری برای اعمال قانون با راه‌اندازی سامانه آنلاین پلیس ساختمان فراهم خواهد شد.وی تحقق‌پذیری طرح‌های توسعه شهری را در راستای ساخت‌و‌سازهای منطبق شهری دانست و خاطرنشان کرد: تحقق‌پذیری طرح‌های توسعه شهری میسر نمی‌شود، مگر با تقویت و ارتقای روش‌های مستقیم و غیر‌مستقیم دخیل در امر نظارت بر ساخت‌و‌سازها.

وی تاکید کرد: ساخت‌و‌ساز غیرمجاز علاوه بر نازیبایی بصری شهر موجب عقب‌ماندگی طرح‌های توسعه شهری، مشکلات بهداشتی و ترافیکی و ایجاد بناهای غیرمستحکم خواهد شد که در نهایت مسیر توسعه شهری را مسدود خواهد کرد.


کمک به آرای کمیسیون‌های ماده صد

وی در رابطه با تاثیر سامانه آنلاین پلیس ساختمان بر آرای کمیسیون ماده صد هم تصریح کرد: بدون تردید از طریق سامانه آنلاین پلیس ساختمان، تصمیم‌سازی و کمک به ارتقای کیفیت آرای کمیسیون‌های ماده صد با فراهم‌سازی امکان بهره‌گیری از سوابق اعمال قانون و تخلف ملک، صورت می‌پذیرد.

مدیر کمیسیون‌های ماده صد و نظارت بر ساخت‌و‌سازهای شهری مشهد درباره نحوه کار با سامانه آنلاین پلیس ساختمان نیز توضیح داد: در این سامانه بازدید آنلاین پلیس ساختمان و ثبت اخطار از طریق تبلت انجام می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین نسخه موبایلی سامانه بازدید آنلاین پلیس ساختمان جزو یکی از سرویس‌های اختصاصی سامانه یکپارچه شهرسازی است که درحال حاضر راه‌اندازی پایلوت این سامانه برای کاربران مورد نظر در منطقه‌١١ مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.به گفته الاجه‌گردی، سامانه فوق با توانایی نصب روی انواع تبلت‌های اندرویدی، امکان جستجو روی نقشه و نمایش دقیق موقعیت ملک را همراه با سابقه فراهم می‌کند، در همین راستا در صورت نیاز به ثبت تخلف، به‌صورت آنلاین ثبت و امضای مالک و نماینده پلیس ساختمان با استفاده از فناوری قلم نوری درج و نسخه سندی آن ارائه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار