سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: ما در نظام اسلامی در قبال خون های ریخته شده شهدا مسئولیت داریم، گفت: هیچ‌کس حق ندارد ترک فعل داشته باشد و به خودش اجازه بدهد کم کاری کند و باعث نارضایتی مردم شود.
کد خبر: ۱۱۱۲۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴ 25 June 2023

تابناک فارس به نقل از ایلنا: اسماعیل قزل سفلی در شورای اداری شهرستان جهرم اظهار کرد: حدود ۲۴ماه از عمر دولت سیزدهم گذشت و این دولت در حال حاضر کارنامه قابل ارزیابی برای ارائه دارد؛ بخش‌هایی از این کارنامه درخشان است و با توجه به اینکه می‌دانیم دولت در چه شرایطی کار خود را آغاز کرد متوجه درخشش دولت در برخی جاها می‌شویم.

وی ادامه داد: اما دولت در جاهایی نتوانسته آن طور که باید عمل کند و بایستی تلاش بیشتری برای بهتر شدن وضعیت در بخش‌هایی که ضعیف عمل کرده انجام دهد.

قزل سفلی گفت: وقتی در مرداد ۱۴۰۰ دولت وارد میدان شد با چند چالش مهم مواجه بود؛ کرونا، مشکلات مالی و اقتصادی، کسری بودجه ۴۵۰ هزار میلیاردی، کمبود ۷۰ درصدی ذخایر کالاهای اساسی، چالش‌های برجام و سیاست‌های خارجی، مخدوش بودن و متشنج بودن روابط بین‌المللی از مهمترین چالش‌های دولت در آغاز فعالیت‌هایش بود.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه تلاش شد تا رشد نقدینگی به بالاتر از ۴۰ درصد نرسد گفت: بدهی دولت به بانک مرکزی کاهش یافت و مبلغ این بدهی که در دی‌ماه ۱۴۰۰ حدود ۵۲ هزار میلیارد تومان بود ، به ۴۱ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ رسید. برای اصلاح ناترازی بانک‌ها و ناترازی مالی تلاش‌های بسیاری صورت گرفت. هرچند اغتشاشات این تلاش‌ها را دچار چالش کرد و حتی ارزی که داشت به خوبی مدیریت می‌شد دوباره در شهریور ماه سال گذشته دچار تلاطم شد.

وی بیان کرد: در سیاست خارجی هم وقتی ایران قوی ثابت شد همسایه‌ها ایران را پذیرفتند و ارتباطات بهتری بین ایران با کشورهای همسایه شکل گرفت.

قزل‌سفلی ادامه داد: مدیریت خوبی در خاموشی‌های برق در سال گذشته شکل گرفت؛ افزون بر مدیریت خوب برق، ۶هزار مگابایت هم برق تولید شد و به طور کلی در بخش‌های مختلف اتفاقات با رویکرد مثبتی رخ داد.

وی گفت: تولیدات در بخش خودرو ناقص بود و ۱۲۸ هزار خودرو ناقص در کف انبارهای تولیدکنندگان خودرو دپو شده بود و پس از چند ماه تعداد این خودروها به زیر هزار رسید، کارشناسان هم معتقدند امسال وضعیت کشور در تولید خودرو بهتر می‌شود.

معاون استاندار فارس یادآوری کرد: در بخش کشاورزی با وجود خشکسالی در تولید غلات ۲۲ درصد، در گلخانه‌ها ۱۲/۵ درصد، در تولید ذرت علوفه‌ای ۲۸ درصد رشد داشته‌ایم. در اواخر دولت گذشته امپراطوری‌های پیچیده و سلطان‌ها در حوزه‌های مختلف در حق مردم اجحاف می‌کردند. البته این سلطان‌ها و شکم‌پرستانی که تنها به منافع خود فکر می‌کنند هنوز هم در کشور هستند.

وی افزود: در واقع ما هم با تحریم داخلی و هم با تحریم خارجی رو به رو هستیم، تحریم خارجی را می‌توانیم دور بزنیم اما تحریم داخلی را به سختی دور می‌زنیم. البته دولت به همراه مجلس تلاش بسیاری برای مبارزه با فساد و امضاهای طلایی انجام داده است.

قزل‌سفلی بیان کرد: در حال حاضر تسهیلات خوبی برای کارآفرینان و تولیدکنندگان در نظر گرفته شده و برای رونق تولید اتفاقات خوبی رقم خورد.

وی با بیان اینکه در حوزه زیرساخت‌های برق، آب و گاز هم اقدامات قابل توجهی انجام شد، گفت: حدود هفت هزار و ۱۳۷ روستا در قالب طرح جهاد آبرسانی در مسیر تأمین آب قرار گرفت که در فارس ۳۷۲ روستا نیز در قالب این طرح قرار گرفته‌اند.

قزل‌سفلی ادامه داد: در اقتصاد دریا پایه، در بخش فضایی، در حوزه هسته‌ای، مسکن و در حوزه بهداشت و درمان هم کارهای بزرگی انجام شده است. مسیر جدیدی در بخش‌های مختلفی آغاز شده است.

وی گفت: ما در نظام اسلامی در قبال خون های ریخته شده شهدا مسئولیت داریم، گفت: هیچ‌کس حق ندارد ترک فعل داشته باشد و به خودش اجازه بدهد کم کاری کند و باعث نارضایتی مردم شود.

قزل‌سفلی یادآور شد: امروز بیش از اینکه نیاز است تولید کالا داشته باشیم باید تولید اراده و امید کنیم ؛ باید اراده برای کار و خدمت به مردم داشته باشیم و برای حل مشکلات مردم بسترسازی کنیم. این مجاهدت باید مستمر و پیوسته باشد.

وی گفت: بایستی از حواشی دوری کنیم، نام‌ها و جنگ لوگوها باید کنار گذاشته شود. به جای دویدن دنبال دوربین باید تلاش کنیم مشکلات مردم را حل کنیم تا دوربین به دنبال ما بدود. امروز به این فرهنگ نیاز داریم.

معاون استاندار فارس اظهار کرد: امروز ضرورت انقلاب اسلامی است که با وحدت قلوب، همدلی و هم‌افزایی در کنار یکدیگر قرار بگیریم و ظرفیت‌های مختلف را برای خدمت موثرتر و هدفمندتر در کنار هم قرار دهیم. امروز کسی حق ندارد تولید نارضایتی و ایجاد یاس و ناامیدی کند. شرایط امروز خطیر است اما همه بادها به سمت پرچم‌ مقدس جمهوری اسلامی در حال وزیدن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار