سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: رویکرد عملیاتی در حوزه عفاف و حجاب اشتباه است، کارهای خوبی وجود دارد که بد اجرا می‌شوند که این مهم باید مورد توجه جدی باشد.
کد خبر: ۱۱۱۲۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۳ 25 June 2023

 


به گزارش تابناک مرکزی، حجت الاسلام جواد فراهانی در جمع خبرنگاران افزود:در حوزه عفاف وحجاب یکی از سیاست‌ها بر تذکر لسانی و پند و رویکرد دیگر بند است اما بیشتر از پند و بند، در این حوزه تدبیر لازم است که اولین شرط تدبیر نیز گفتگو است.
وی یادآورشد: در این حوزه گمشده اصلی شناسایی نشدن میدان جنگ است، جنگ رسانه‌ای بازی حجاب را به سمت ضعف دینداری مردم کشانده است این در حالیست که اینها تنها جو رسانه‌ای ایجاد شده در میدان است.
سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: بنیاد نوجوان در استان مرکزی تاسیس شده و چند رویداد نوجوانانه از جمله «نو آوین» و «دختران حاج قاسم» در تابستان امسال برگزار می شود.
وی با تاکید بر مسیر تحولی بر مبنای اهداف سازمان اظهار کرد: در حوزه محتوایی و مخاطبی، حوزه بانوان اهمیت ویژه ای دارد، ظرفیت بانوان مغفول مانده و در فضایی که مقام معظم رهبری  برای همه جهاد تبیین را فریضه واجب برشمرده اند بنابراین باید بتوان از پرچمداران جهاد تبیین در این مسیر استفاده کرد و بانوان تنها قشری هستند که می‌توانند این پرچمداری را در حوزه بیان دست بگیرند.
وی افزود: جهاد تبیین در تاریخ وظیفه اصلی بانوان بوده و پرچم آن را در اسلام بانوان برافراشته اند.
سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: امسال ظرفیت بانوان ویژه دیده شده و در این حوزه شبکه‌ها مختلف متشکل از بانوان در شهرستان‌ها شکل گرفته است.
فراهانی بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در استان در حوزه رسانه بیش از ۵۰ درصد برنامه‌ها را به سمت رسانه سوق داده و مجتمع رسانه‌ای ماهور در این خصوص در استان شکل گرفته که به زودی افتتاح می شود.
وی ادامه داد: این ساختمان یک مرکز نوآفرین فرهنگی و رسانه‌ای است تا بتوان در فضای رسانه‌ای آموزش‌های عمومی و تخصصی را برای مردم ارائه کرد.
وی اضافه کرد: در فضای رسانه‌ای تربیت کنشگران رسانه‌ای و تقویت انسان رسانه‌ها اهمیت ویژه ای دارد که باید مورد توجه باشد.
سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: دبیرخانه بین المللی گفتمان امامین انقلاب دراستان راه اندازی شده که اولین رویداد بین المللی تا اواخر تابستان برگزار می شود.
فراهانی سند مسجد را یکی مسائل چالشی در مسیر تحولی عنوان کرد و افزود: در دوره قبلی سند مدیریت مسجد تدوین و ابلاغ و سازمان تبلیغات اسلامی کارهای مساجد را پیگیری می‌کرد اما به دلایل مختلف کار امور مساجد به حالت تعلیق درآمد و تقریباً چندین ماه این امور رها شده بودند که نارضایتی‌های متعدد و فشرده‌ای را ایجاد کرده بود، به دنبال برگزاری جلسه متعدد بنا بر این شد که مجدد با اصلاحاتی سازمان کار مساجد پیگیری کند که این مهم آغاز شده است.
وی ادامه داد: باید از برنامه‌های تمرکزگرا به سمت تمرکززدایی از طریق محله محوری پیش رفت.
فراهانی با اشاره به برنامه‌های اطعام، اکرام و احیا به عنوان برنامه‌های غدیر اضافه کرد: در خصوص این مناسبت برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده است.
وی با بیان اینکه در طرح اکرام ۱۱۰ موکب برنامه ریزی شده است گفت: تا کنون ۵۶ ایستگاه صلواتی تدارک دیده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار