امام جمعه کرمانشاه:
امام جمعه کرمانشاه گفت: فلسفه نزول قرآن کریم آگاه کردن انسان و مقابله با غفلت است.
کد خبر: ۱۱۱۲۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴ 30 June 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: خداوند در بعضی آیات شریفه قرآن همه انسان‌ها را مورد خطاب قرار داده و همه آن‌ها را پند می‌دهد.

وی افزود: قرآن همه ما را پند می‌دهد و این پند را درمان و شفای جان، قلب، دل و جوهره وجود ما قرار داده چرا که همین جوهر برای ما باقی می‌ماند.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: خداوند خطاب به پیامبر می‌فرماید: شرح صدر و مقاومت باطنی به تو ندادند؟ که به نوعی پند و شفا برای او بسیار مهم است.

وی گفت: خارج از خود انسان هیچ چیزی وجود ندارد هر آنچه هست انسان است، لذا امام (ره) مکررا می‌فرمود: خودت دشمن خودت هستی، با تکیه بر این کلام به نوعی تمام گرفتاری‌های دنیا را خودمان بر سر خود می‌آوریم.

آیت‌الله علما با بیان اینکه کار ١٢۴ هزار پیامبر که مبعوث شدند هشدار به انسان بوده، خاطرنشان کرد: غفلت، نسیان و فراموشی سم مهلک است، اما بیدار بودن همه قرآن برای این است که ما بیدار شده و مقابل غفلت قرار گیریم.

وی تشریح کرد: هدایت برای ما بالاترین مساله است و یکی از مسائل حجاج همین موضوع هدایت است که هنگام نماز هم روزی ١٠ مرتبه می‌گوییم خدایا ما را به راه مستقیم هدایت کن.

امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد: در دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم گرفتاری بسیار است لذا خداوند می‌فرماید: خودتان را صرف مشکلات نکنید، هنر ما این است که در شلوغی‌ها راه درست را پیدا کنیم و اهل تفکر و تامل باشیم.

وی عنوان کرد: قران همه ما را موعظه می‌کند پس تامل کنیم درباره مرض دلهایمان تامل کنیم، اگر در دلی مریضی نباشد حسد، بخل، آلودگی و کینه هم وجود ندارد.

آیت‌الله علما تاکید کرد: قرآن می‌فرماید: از موعظه شفا بگیریم و امیرالمؤمنین علی (ع) به امام‌حسین مجتبی وصیت می‌کند «قلب خود را با موعظه زنده نگه دار و حیات به او بده» چرا که حیات دل موعظه است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار