رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و آمدوشد شورای اسلامی شهر یزد گفت: اجرای طرح اتوبوس پیاده مدرسه در رفت و آمد دانش آموزان به مدارس و کاهش ازدحام خودروها نقش مؤثری دارد.
کد خبر: ۱۱۱۲۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹ 01 July 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، مجید تجملیان گفت: هرچه بتوانیم مردم را به سمت کاهش استفاده از خودرو‌های شخصی در حمل‌ونقل و آمدوشد شهری سوق دهیم، از ترافیک سنگین در معابر سطح شهر پیشگیری می‌شود.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و آمدوشد شورای اسلامی شهر یزد گفت: اجرای طرح اتوبوس پیاده مدرسه می تواند در بهبود فرآیند رفت و آمد دانش آموزان به مدارس و همچنین کاهش ازدحام خودرو‌ها در معابر شهر نقش مؤثری داشته باشد.

او گفت: برای اجرای موفقیت‌آمیز این طرح میتوان مثلثی را ترسیم کرد که اضلاع آن والدین دانش آموزان، آموزش و پرورش، و مدیران مدارس هستند. ضرورت دارد برای اجرایی شدن این طرح هر سه ضلع همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و آمدوشد گفت: اجرای طرح اتوبوس پیاده مدرسه به این شکل است که ابتدا والدین علاقمند به مدرسه فرزند خود مراجعه کرده و در طرح ثبت نام می‌کنند. برای مثال اگر ۴۰ نفر ثبت نام کنند که مسیر منزل به مدرسه آن‌ها نزدیک یا مشابه هم باشد، یک اتوبوس پیاده ۴۰ نفره تشکیل می‌شود. ابتدا طرح مسیر حرکت و زمانبندی همراهی اولیای دانش‌آموزان تدوین می‌گردد. سپس هر روز دو نفر از اولیای ۴۰ دانش آموز در رفت و برگشت دانش آموزان به صورت پیاده آنان را همراهی می‌کنند. 

او ادامه داد: لازم به ذکر است که مطابق استاندارد، دانش آموزانی که منزل آن‌ها در شعاع حداکثر یک و نیم کیلومتری مدرسه واقع شده است می‌توانند در این طرح شرکت کنند که مطابق آمار‌های موجود درصد نسبتاً بالایی از دانش‌آموزان مدارس در سطح شهر یزد از این دسته هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار