آخرین هماهنگی ها برای افتتاح ابر پروژه ملی جاده پاتاوه به دهدشت و پروژه های حوزه راه استان با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیران ساخت و توسعه راه های منطقه جنوب کشور انجام گرفت.
کد خبر: ۱۱۱۳۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲ 05 July 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد استاندار در این دیدار که محمدی مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های منطقه جنوب کشور و جمعی از مسئولین این حوزه حضور داشتند، گفت: این مسیر امید بخش که نزدیکترین راه ترانزیتی جنوب به مرکز کشور است در سفر دور دوم رئیس جمهور و هیات دولت به استان افتتاح می‌شود.
سید علی احمدزاده افزود: طی هفته جاری مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان برای این مسیر تخصیص گرفتیم که اگر در جایی از پروژه دارای نواقضاتی باشد رفع شود.
وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت جاده پاتاوه به دهدشت، برنامه مطالعات فاز دوم این مسیر بعد از افتتاح رسمی آغاز می‌شود.
احمدزاده با بیان اینکه دورنمای جاده‌های استان مورد توجه است، گفت: در سفر دور دوم دولت به استان مسیر‌های شریانی، راه‌های روستایی و راه آهن به عنوان اولویت اصلی مطرح خواهد شد.
استاندار گفت: جاده ملی پاتاوه به دهدشت علاوه بر تردد حمل و نقل به عنوان یک مسیر گردشگری مطرح خواهد شد.
احمدزاده بیان کرد: پروژه‌هایی که در حوزه راه و مسکن در سفر مطرح است، جاده پاتاوه به دهدشت به صورت رسمی افتتاح خواهد شد و پروژه‌های پل کلو در سی سخت، محور گچساران به گناوه، مسیر پلیس راه یاسوج- شیراز که اخیرا در آن تصادف صورت گرفت و چند نفر جان باختند و مجروح شدند و طرح نهضت ملی مسکن یاسوج پروژه‌هایی است که در این سفر کلنگ زنی می‌شوند.
وی عنوان کرد: مسیر‌های شریانی یاسوج- شیراز، یاسوج- سمیرم و یاسوج – بابامیدان در سفر دولت مورد تاکید قرار می‌گیرد.
استاندار به مسئله نگهداری جاده‌ها و رفع نقاط حادثه خیز در استان نیز تاکید کرد.
مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های جنوب کشور هم گفت: ارزش روز جاده ملی پاتاوه –دهدشت افزون بر ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.
محمدی اظهار کرد: این مسیر ۱۳۶ کیلومتر است که برای افزایش ضریب ایمنی آن استقرار پلیس راه و راهداری، نصب کامل همه تابلوها، خط کشی و روشنایی تونل‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه این مسیر کوهستانی، جنگلی و بخشی درحاشیه رودخانه قرار گرفته است باید به لحاظ گردشگری مورد توجه قرار گیرد.
محمدی به تلاش و پیگیری مستمر استانداری کهگیلویه وبویراحمد در خصوص این مسیر و دیگر جاده‌ها اصلی، شریانی و روستایی استان پرداخت و خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های دکتر احمدزاده در خصوص راه‌های استان و پروژه‌های راه آهن حرکت‌های تحول آفرینی در حوزه راه‌های استان صورت گرفته و یا در شرف انجام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار