سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه، از جایگاه نخست گمرکات این استان در صادرات زمینی کالا به عراق طی سه ماهه نخست امسال در بین گمرکات کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۳۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹ 06 July 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان علی‌اصغر عباس‌زاده، سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه گفت : طی سه ماهه نخست امسال میزان یک‌میلیارد و ۶۹۷ میلیون و ۷۴۲ هزار و ۵۰۳ دلار کالای صادراتی به وزن ۴ میلیون و ۵۱۴ هزار و ۷۲۶ تن از مرز‌های زمینی جمهوری اسلامی ایران به عراق صادرات صورت پذیرفته است که گمرکات استان کرمانشاه با صادرات ۷۰۴ میلیون ۶۹۵ هزار و ۳۰۰ دلار به وزن یک‌میلیون و ۸۰۱ هزار و ۸۰ تن، بیشترین مقدار آن را چه از حیث وزن و چه از نظر ارزش به خود اختصاص داده است.

وی افزود: از میزان صادرات زمینی کالا طی بهار امسال ایران به عراق، گمرکات استان کرمانشاه توانست است، سهم ۴۲ درصدی ارزش و سهم ۴۰ درصدی وزنی کالا را در بین گمرکات کشور از آن خود کند.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: در بین گمرکات استان کرمانشاه، گمرک پرویزخان با صادرات ۲۵۸ میلیون و ۱۴۰ هزار و ۳۶۷ دلار کالا به وزن ۶۵۷ هزار و ۷۷۱ تن بیشترین سهم را بخود اختصاص داده است و گمرک خسروی با صادرات ۱۸۲ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۶۸۱ دلار کالا به وزن ۵۰۶ هزار و ۹۱۶ تن درجایگاه بعدی قرار دارد.

وی سهم صادرات گمرک سومار به عراق را ۱۶۹ میلیون و ۳۹۱ هزار و ۲۴ دلار کالا به وزن ۳۷۲ هزار و ۱۷۶ تن عنوان کرد و افزود: سهم صادرات گمرکات شیخ‌صله و شوشمی به کشور عراق به ترتیب ۸۱ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۶۷۶ دلار به وزن ۱۶۰ هزار و ۹۷۸ تن و ۱۳ میلیون و ۱۵۸ هزار و ۵۵۲ دلار به وزن ۱۰۳ هزار و ۲۳۹ تن بوده است.

عباس‌زاده عمده کالا‌های صادراتی از طریق حوزه نظارت گمرکات استان را میلگرد و آهن‌آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره‌بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یک‌بار مصرف و... عنوان کرد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار