نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: اصلاح نظام حکمرانی شهری نیازمند مشارکت تمام ذینفعان به ویژه نظام مهندسی و باور مدیریت شهری برای پذیرش مسوولیت خود در ساخت شهری مناسب خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۱۳۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲ 06 July 2023

به گزارش تابناک تبریز، حجت‌الاسلم والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در پیام ویدیویی به بیست و ششمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان اظهار کرد: این همایش و همایش‌های مشابه فرصتی است برای یادآوری و تذکر نسبت به کیفیت و طرح آخرین موضوعات و مباحث علمی. موضوع کیفیت ساختمان‌ها با امنیت روانی جامعه پیوند خورده است و توجه به آن فراتر از خطاهای فردی و نیازمند بازنگری و بهبود نظام حکمرانی شهری است.

وی افزود: نظام حکمرانی شهری به معنای مجموعه سیاست‌ها و مسوولیت‌هایی که روند شهری را مدیریت می‌کند؛ در حالی که مطابق با قانون مسوولیت مسکن برای دستگاه‌های ذیربط است ولی نگاه غیرعلمی و یکسویه موجب ناتوانی و اعمال حاکمیت و فعالان ساخت شده است و شاهد ضایع شدن شهروندان و از بین رفتن امنیت روانی و احساسات بازماندگان و آسیب روحی سایر مردم و ورشکستگی صنعت ساخت در کشور هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: تغییر این چرخه معیوب با بازنگری نظام حکمرانی شهری و با مشارکت کلیه ذینفعان به ویژه نظام مهندسی در حوزه‌های مختلف ممکن است.

وی با تاکید بر اینکه مشارکت نظام مهندسی در مباحث علمی، افزایش دستاوردها و توانایی مهندسی به عنوان بازوی فنی مدیریت شهری کمک می‌کند، گفت: عدم مشارکت نظام مهندسی در مباحث ساخت و ساز باعث ایجاد ضعف در مدیریت شهری می‌شود.

امام جمعه تبریز گفت: شفاف‌سازی و رفع تضاد مواضع، صلاحیت سازندگان، هدایت منابع مالی به طرح‌های پایدار، ساماندهی بازار مسکن، ارتقای دانش خریداران، استفاده از تکنولوژی نوین از جمله موضوعاتی است که باید بدان توجه کرد.

وی تاکید کرد: اصلاح نظام حکمرانی شهری نیازمند مشارکت تمام ذینفعان به ویژه نظام مهندسی و باور مدیریت شهری برای پذیرش مسوولیت خود در ساخت شهری مناسب خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :