معاون قوه قضاییه:
معاون اول قوه قضائیه گفت: مردم باید حرکت قوه قضائیه را به سمت اجرای عدالت در جامعه احساس کنند.
کد خبر: ۱۱۱۴۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰ 08 July 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمد مصدق صبح امروز (شنبه) در نشست تودیع و معارفه رئیس کل جدید دادگستری استان کرمانشاه اظهار کرد: هدف قوه قضائیه برآورده کردن انتظارت مردم و رهبری و اجرای حق و عدالت است که مردم باید آن را با تمام وجودشان احساس کنند.

وی افزود: قوه قضائیه زمانی موفق است که بتواند این احساس را در مردم ایجاد کند که به سمت اجرای عدالت و ایجاد امنیت در جامعه گام بر می‌دارد و این احساس با ارائه آمار امکان‌پذیر نیست.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: از ٢ سال گذشته قوه قضاییه به شکل برنامه محور در حال حرکت است و این برنامه‌ها بر اساس اسناد بالادستی تنظیم شده، از جمله بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که مورد غفلت واقع شده و تمام قوا در قبال آن مسئول هستند.

وی گفت: بر اساس این بیانیه در ٢ سال اخیر برنامه‌ها را تنظیم کردیم و اسناد بالادستی ابلاغ مقام معظم رهبری است، سیاست‌های کلی برنامه هفتم مورد تثبیت واقع شده و باید در مجلس عملیاتی شود.

معاون اول قوه قضائیه سال کذشته را برای قوه قضائیه تاثیرگذار خواند و گفت: چالش‌هایی که سال گذشته با آن مواجه بودیم در چهل سال گذشته در حوزه اجتماعی و امنیتی ارزشمند بود.

وی عنوان کرد: با مدیریت رئیس قوه قضائیه، تدابیر مقام معظم رهبری و تلاش شبانه‌روزی سربازان گمنام امام زمان، نیرو‌های فراجا و تلاش همکاران ما در دادگستری‌های کشور این تهدید به فرصت تبدیل شد در حالی که دشمن به شکل جدی برای این موضوع برنامه داشت.

مصدق اضافه کرد: حمایت‌های مردمی دشمن را مایوس کرد، به دنبال این قضیه تعداد افرادی که تحت تعقیب قرار گرفتند (حدود ٩٠ هزار نفر) به پیشنهاد قوه قضائیه و موافقت رهبری از عفو برخوردار شدند.

وی تاکید کرد: عفو زمانی اتفاق افتاد که نظام در اوج قدرت بود، اما رهبری رویکردی پدرانه به آن‌ها که از احساساتشان سوءاستفاده شده بود داشتند و فرمودند «این‌ها فرزندان ما هستند» و بازخورد بسیار مثبتی در جامعه داشت.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند با سوءاستفاده از موضوع حجاب در جامعه تفرقه ایجاد کند، گفت: در این زمینه زمانی موفق هستیم که به جای دستگیری ١٠ نفر همان تعداد را اصلاح کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ اقتدار پلیس، برخورد هنجار شکنانه برخی را در موضوع حجاب در مقابل پلیس ناصحیح خواند و گفت: ما از اقتدار پلیس حمایت می‌کنیم چرا که پلیس برقرار کننده نظم و امنیت در جامعه است.

مصدق در ادامه ضمن تقدیر از سی سال خدمات ارزنده رئیس کل سابق دادگستری استان کرمانشاه، بیان کرد‌: توسلی زاده بر اساس آمار هیچ نقص مدیریتی نداشته و در قوه قضاییه به منظور ایجاد تحولات مدیریتی روسای جدید با احکام سه ساله منصوب شدند.

وی گفت: ریاست جدید دادگستری استان کرمانشاه بر اساس شاخص‌های موجود از جمله بومی بودن حائز ویژگی‌های لازم بود که امید است در سمت جدید موفق و خدمتگزار مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار