مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام اظهار داشت : سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی از فرار مالیاتی جلوگیری خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۱۴۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰ 13 July 2023

به گزارش تابناک ایلام؛  غلامرضا جنتی گفت :  به طور قطع با اجرای سامانه مودیان و فراگیری سامانه های پایانه های فروشگاهی، از صدرصد فرار مالیاتی جلوگیری خواهد شد.

وی افزود :  قانون پایانه های فروشگاهی، بستر درستی برای اجرای قانون ارزش افزوده است و در صورت اجرای این قانون و صدور صورت حساب بر بستر نظام مالیاتی، ایجاد شفافیت می‌کند و از فرار مالیاتی جلوگیری خواهد کرد.

جنتی ادامه داد : تمام فرآیندها مکلف به ثبت نام در سامانه مودیان می باشند، اوایل آبان سال گذشته شرکت های بورسی و فرابورسی، اوایل دی ماه دستگاه های اجرایی، ابتدای سال جاری اشخاص حقوقی و سپس صاحبان مشاغل یا اشخاص حقیقی مکلف شدند در سامانه ثبت نام و صورتحساب خود را در این سامانه کامل کنند.

وی  مطرح کرد : با اجرای کامل این قانون مودی دیگر نیاز به اظهارنامه نداشته و اطلاعات مربوط به خرید و فروش به مودی معاف خواهد شد.

جنتی ادامه داد :  اگر مودی در سامانه ثبت نام کند، تشویقاتی در این خصوص لحاظ خواهد شد در غیر این صورت و عدم ثبت نام از کلیه معافیت ها محروم و جرایمی هم به دلیل عدم ثبت نام بر مودی تحمیل می شود که غیر قابل بخشش خواهد بود.

وی گفت: سیستم های امور مالیاتی به صورت هوشمند است و بر این اساس یک مودی که در محل کار خود حضور دارد، می تواند در راستای ثبت اظهار نامه مالیاتی اقدام و کلیه فرایندها از زمان ثبت نام، تسلیم اظهارنامه،‌ پرداخت قبوض، رسیدگی به پرونده و ابلاغ تمامی اوراق مربوط به مودی، الکترونیکی خواهد بود./ع

بیشتر بخوانید:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار