استاندار اصفهان از آمادگی این استان برای برگزاری و میزبانی شایسته از کنفرانس جهانی گردوغبار در این دیار خبرداد.
کد خبر: ۱۱۱۴۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵ 13 July 2023

سید رضا مرتضوی در دیدار با دبیر ستاد ملی مقابله با گردوغبار و معاون انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور مسئله گردوغبار را یکی از چالش‌های اصلی کشور دانست و اظهار داشت: این پدیده بدلیل شرایط آب و هوایی بویژه در شهرستان‌های شرقی استان، خشکی زاینده رود، کاهش نزولات آسمانی و استفاده نامناسب از مراتع و وجود تپه‌های ماسه‌ای وضعیت خاصی در اصفهان دارد.‌

وی افزود: با توجه به مطالعاتی که در این زمینه صورت گرفته مشخص است که اصفهان شرایط خوبی ندارد و باید بصورت جدی درخصوص گردوغبار کار شود.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: دولت مردمی بسیار تلاش کرد و با پیگیری سازمان حفاظت محیط‌زیست روز جهانی مقابله با گردوغبار در ۲۱ تیر ثبت شده و اولین نشست آن در شهریورماه امسال برگزار خواهد شد و ما از سازمان محیط زیست درخواست کردیم که میزبان این نشست بین المللی اصفهان باشد و ما همچنان بر درخواست خود اصرار داریم.

مرتضوی ابراز داشت: مکاتبه‌ای در این باره با سازمان محیط زیست مجدد خواهیم داشت تا پشتیبانی کند و امید است این اتفاق در استان اصفهان بیافتد و میزبان خوبی برای این کنفرانس باشیم و آبروداری کنیم و در دیپلماسی برتری که کشور پیش گرفته و روز به روز تجلی موفقیت‌های آن در رسانه‌ها منعکس می‌شود، پایگاه قوی اصفهان هم‌نقش آفرینی کند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه یکی از جالش‌های اصلی اصفهان مسائل محیط زیستی مانند آلودگی هوا، فرونشست زمین، آب و گردوغبار است، می‌تواند میزبان این کنفرانس باشد که مسائل منطقه مرکزی کشور دیده شود.

استاندار اصفهان خطاب به مدیرکل محیط‌زیست استان گفت: تشکیل کارگروه مقابله با گردوغبار استان در اسرع وقت پیگیری و طبق برنامه وظایف هر یک از دستگاه‌ها در این باره مشخص و ابلاغ شود.

مرتضوی با اشاره به اینکه یکی از مسائل اصلی ما در مدیریت گردوغبار خشکی زاینده رود است، تصریح کرد: می‌طلبد سازمان محیط‌زیست کشور در این زمینه کار ویژه ای انجام دهد.

وی افزود: این درخواست را از مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست داریم که با توجه به شناختی که از اصفهان دارید به این استان کمک کنید تا تعهداتی که وزارت نیرو و کشور نسبت به تأمین آب زاینده رود دارد و درگیر امور فنی است، اجرایی شود و اینها قابل حل است اگر نگاه کارشناسی حاکم شود.

استاندار اصفهان اظهار داشت: اصفهان در حوزه علمی و دانشگاهی و ترسیم چالش‌ها و ارائه راهکارها در کشور نقش ایفا می‌کند؛ انتظار می‌رود در تبیین مسئله و ارائه راه حل استفاده شود تا تصمیمات با استفاده از مراجع علمی و نگاه ملی به سمت حل چااش‌های زیست محیطی کشور حرکت کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار