مدیرکل کتابخانه‌های کرمانشاه خبر داد؛
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: اعتباری بالغ بر ٩٠ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی استان کرمانشاه صرف شده است.
کد خبر: ۱۱۱۵۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶ 15 July 2023

معصومه حسنی خونساری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: تعداد سه شهر در شهرستان‌های کنگاور و ثلاث باباجانی، شهر گودین، شهر ازگله و میرآباد، فاقد کتابخانه و نیازمند احداث کتابخانه هستند.

وی افزود: از مجموع ٨٩ کتابخانه عمومی نهادی در استان کرمانشاه، ۶٣ کتابخانه شهری و ٢٣ کتابخانه عمومی روستایی و تعداد سه دستگاه کامیونت سیار هستند و به مردم ارائه خدمت می‌کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با اشاره به پروژه کتابخانه مرکزی استان کرمانشاه تصریح کرد: این پروژه در پنج طبقه است که زیربنای حدود یازده هزار متر مربع برای آن در نظر گرفته شده است.

حسنی خونساری تاکید کرد: برای تکمیل این پروژه از محل اعتبارات استانی بیش از ۹۰ میلیارد ریال برای صرف شده است.

وی گفت: از مجموع اعتبارات در نظر گرفته شده برای کتابخانه مرکزی کرمانشاه ۶٠ درصد مرتبط به اعتبارات ملی و ۴٠ درصد استانی است.

این مسئول بیان کرد: ۶ کتابخانه در شهرستان‌های ثلاث باباجانی، سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و شهر کوزران در زلزله آبان ماه ٩۶ دچار آسیب شدند که از این تعداد ۲ کتابخانه نیازمند تخریب و بازسازی و چهار کتابخانه نیازمند مقاوم‌سازی هستند.

حسن خونساری برآورد و پیش‌بینی اعتبار مورد نیاز برای بازسازی و مقاوم سازی کامل ۶ پروژه زلزله‌زده استان کرمانشاه را حدود ۲۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار