رئیس کارگروه اضطرار آلودگی گرد و غبار استان مرکزی گفت: در پی گرد و غبار غلیظ و بر اساس مصوبه کارگروه اضطرار گرد و غبار این استان، تیم‌های هلال‌احمر و اورژانس از عصر چهارشنبه در میادین پرتردد شهری مستقر شدند.
کد خبر: ۱۱۱۵۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲ 20 July 2023

به گزارش تابناک مرکزی ، یوسف یوسفی افزود: با توجه به پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی مبنی بر روند افزایشی گرد و غبار از چهارشنبه تا جمعه هفته جاری، انتظار است مردم استان مرکزی تا حد امکان از تردد در فضای باز خودداری و به توصیه‌های خودمراقبتی توجه کنند.

وی بیان کرد: بر اساس مصوبه این کارگروه مقرر شد بنرهای اطلاع‌رسانی به مردم روی امبولانس‌ها نصب شود، هواشناسی منشا گرد و غبار را به درستی به اطلاع مردم برساند و هرگونه مسابقات ورزشی و فعالیت ورزشی در فضاهای باز و فعالیت‌های عمرانی تولید کننده گرد و غبار در استان ممنوع شد.

 

رئیس کارگروه اضطرار آلودگی گرد و غبار استان مرکزی ادامه داد: توصیه به محدودیت استفاده افراد از وسایل تک سرنشین، ممنوعیت اقدامات منجر به افزایش آلودگی هوا از قبیل آتش زدن برگ های درختان و توصیه بر کاهش حضور بیماران قلبی عروقی، تنفسی، خردسالان، سالمندان، زنان باردار، جانبازان شیمیایی در محیط‌های باز و غیر سرپوشیده از دیگر مواردی است که باید مود توجه قرار گیرد.

یوسفی اظهار کرد: جلوگیری از حمل و نقل وسایلی که آلودگی مشهود دارند، تعطیلی موقت معادن و صنایع آلوده کننده هوا (مطابق فهرستی که محیط زیست اعلام می‌کند)، ممنوعیت مصرف سوخت مایع در همه صنایع و تشدید برخورد با خودروهای بدون معاینه فنی از دیگر مصوبات است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: بازه زمانی اجرای مصوبات کارگروه آلودگی گرد و غبار استات مرکزی تا جمعه ادامه دارد و باید اجرا شود و سایر تصمیمات کارگروه در اطلاعیه‌های بعدی اعلام می‌شود.

یوسفی در ادامه بیان داشت: اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۲۳ روز و در سال گذشته ۱۳۸ روز ناسالم در کارنامه خود به ثبت رساند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار