دیدارهای مردمی، چهره به چهره و سفرهای استانی دولت از نقاط برجسته دولت سیزدهم است که رضایت مندی مقام معظم رهبری را در پی داشته است
کد خبر: ۱۱۱۵۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶ 20 July 2023
سفرهای استانی جلوه ای از همدلی بین دولت و مردم

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید ولی موسوی فعال فرهنگی و رسانه ای در یادداشتی به مناسبت سفر استانی دولت مردمی ایران قوی به استان کهگیلویه و بویراحمد آورده است : سفرهای استانی رئیس جمهور دولت مردمی ایران قوی به استانهای کشور جلوه زیبایی از شمیم عطر خدمت جهادی برای کمک به حل مشکلات مردم و همبستگی و انسجام ملی در وحدت میان مردم ومسئولان را خلق می کند.
وظیفه اصلی دولت¬ها پیشبرد اهداف عالی نظام در بخش های مختلف است و دولتی موفق است که نیازهای جامعه را بصورت ملی ومنطقه ای شناسایی و در جهت حل مشکلات و برنامه ریزی های توسعه ای برای مناطق مختلف در راستای توسعه کشور حرکت کند تا وابستگی و دلبستگی مردم را به نظام عمیق و ناگسستنی نماید.
بدیهی است دولتی که شناخت کافی از درد و رنج مردم مناطق متعدد کشور در ابعاد مختلف به معنای واقعی نداشته باشد و درصدد رفع آنها برنیاید، نمی تواند در قلوب مردم جا باز کند و مردم را همواره درکنار خود داشته باشد.
تلاش های بی وقفه دولت سیزدهم در مسیر توسعه کشور و دیدار با اقشار مختلف مردم در استانها و شهرهای بزرگ و کوچک یکی از نمودهای بسیار بارز آموزه های دینی است که بر این اساس دولت‌ اسلامی‌ هم‌ در هدف‌ و هم‌ در محدوده عمل با دولت‌های‌ دیگر در دنیا تفاوت‌ ماهوی‌ دارد.
سفرهای استانی رئیس‌جمهور و هیات دولت موجب افزایش همبستگی، وحدت ملی و مشارکت مردم در اداره امور کشور می‌شود که بدون تردید دیدارهای مردمی، چهره به چهره و سفرهای استانی از نقاط برجسته دولت سیزدهم است که رضایت مندی مقام معظم رهبری را در پی داشته است.
این سفرها علاوه بر مزیت های مهم اقتصادی و بودجه ای کلان، آثار بسیار مهم، موثر و عینی در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و روانی بین مردم داشته است. مردم در حال حاضر بر رفع مشکلات خود از سوی دولت به باور رسیده اند که این مهم خود از مسایل اقتصادی بسیار ارزشمندتر است.
حمایت های مردمی از دولت می تواند عزم و اراده دولتمردان را برای رفع مشکلات دوچندان کند چرا که بسیاری از مشکلات مردم در جریان همین سفرها پیگیری و برای رفع آنها چاره اندیشی می شود.
نکته مهمتر در رابطه با تاثیر سفرهای استانی دولت، دغدغه¬مندتر شدن رییس قوه مجریه واعضای دولت نسبت به مردم است و طبیعی است همین دغدغه¬مندی سبب اولویت در تخصیص منابع برای رفع آلام و رنج‌های مردم و مشکلات معیشتی آنان خواهد شد.
دولت انقلابی و مردمی سیزدهم فرهنگ جدیدی از دولتمردی را ارائه کرده است که بر همین اساس مدیران دولتی از نظر سطح زندگی و رفتار باید بیش از پیش خود را به مردم نزدیک کنند.
مسئولیت در نظام اسلامی امانت است و هنر مسئولان مردم داری و با مردم بودن است و باید به این نکته توجه کنند که پست و مقام، ماندگاری ندارد و ارث و میراث پدری کسی نیست و خیلی‌ها آمدند و رفتند و خیلی‌ها خواهند آمد و روزی هم خواهند رفت اما تنها چیزی که برای مسئولان می‌ماند، خدمت صادقانه به مردم است که امروز یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی است و رمز ماندگاری دولت در همین است.
ضمن تقدیر و سپاس از استاندار دغدغه مند و همه دست اندرکاران دور دوم سفر ریاست جمهوری اسلامی به استان زیبای کهگیلویه وبویراحمد و تشکر از ویژه از حضور پرشور و آگاهانه مردم در استقبال از رئیس جمهور و اعضای هیات دولت ، انتظار می رود در استمرار سفرهای استانی دولت استاندار سخت کوش وپرتلاش دولت مردمی ایران قوی به شکل سرزده از شهرستانها و مناطق و روستاهای دورافتاده استان و دستگاهای اداری واجرایی بازدید داشته باشد و با مردم رودر رو صحبت کند تا پیوند میان مردم ومسئولان روز به روز مستحکم تر شود.
و اما نکته آخر اینکه ، با پیشرفت منابع ارتباطی خوشبختانه آگاهی‌های اجتماعی افزایش پیدا کرده و همه رفتارهای اجتماعی و سیاسی و عمل مسئولان در معرض قضاوت افکار عمومی قرار می‌گیرد که امیدواریم تصمیمات و برنامه‌های خوب و عالمانه دولت مردمی ایران قوی منجر به توسعه و آبادانی این دیار پرگهر شود و رضایت‌مندی مردم را نیز در پی داشته باشد.
به امید طلوع فرداهایی روشن برای ایران عزیز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار