معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبرداد؛
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: استقرار نظام ارجاع سبب ارتقاء سطح کیفی سلامت در جامعه می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۶۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳ 24 July 2023

محمدابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: استقرار نظام ارجاع با ارائه خدمات بهداشتی و پیشگیرانه موجب اولویت بهداشت بر درمان و ارتقاء سطح کیفی سلامت در جامعه می‌شود.

وی افزود: استقرار راهنما‌های مراقبتی و درمانی استاندارد موجب کنترل هزینه‌های درمانی، پیشگیری از تقاضای القایی در بخش درمان، جلوگیری از مراجعات متعدد بیماران به مراکز درمانی مختلف، درمان‌های تکراری و مدیریت دسترسی مردم به منابع محدود می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: در نظام ارجاع سطوح ارائه مراقبت‌ها از عمومی به تخصصی و از پیشگیری اولیه تا درمان‌های پیچیده، با هدف مدیریت هزینه‌ها و بیماری‌ها نظم می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: بیماران مراجعه‌کننده به مراکز خدمات جامع سلامت در صورت نیاز به خدمات درمانی تخصصی و با تشخیص پزشک با دریافت شناسه نظام ارجاع به بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه مراجعه و نیازی به دریافت فرم ارجاع به صورت کاغذی ندارند.

این مسئول در ادامه به نوبت دهی و پذیرش به صورت الکترونیکی بر اساس شناسه ارجاع با ثبت کد ملی بیمار یا شناسه ارجاع در سامانه و رؤیت مشخصات فرد از این طریق اشاره کرد.

وی اذعان کرد: از مزایای طرح نظام ارجاع الکترونیک خدمات تخصصی به بیماران با تعرفه دولتی و ثبت سابقه الکترونیکی بیمار و جلوگیری از مراجعه به پزشکان متعدد است که در گام نخست از مراکز خدمات جامع سلامت آغاز می‌شود.

شکیبا تاکید کرد: فرایند نظام ارجاع الکترونیک در استان کرمانشاه راه‌اندازی شده به نحوی که پس از مراجعه بیمار به پزشک مستقر در مرکز خدمات جامع سلامت در صورت نیاز به ارجاع از طریق پرونده الکترونیک سلامت سامانه سیب (https://sib.kums.ac.ir/Home/Login?state=۰) سطح یک به کلینیک‌های تخصصی یا بیمارستان‌ها ارجاع داده می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار