نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: بزرگترین عوامل اقتدار در هر جامعه‌ای، نفت، گاز و منابع طبیعی نیست، بلکه نیروی انسانی سرمایه و عامل اصلی برای توسعه بیشتر کشور است.
کد خبر: ۱۱۱۶۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۳ 24 July 2023

به گزارش تابناک مرکزی ،آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی روز دوشنبه در آیین افتتاحیه مرکز نفس استان مرکزی در دانشگاه علوم پزشکی اراک، افزود: تنها نیروی انسانی است که می‌تواند منابع موجود را به خوبی مدیریت کند و این سرمایه باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی عنوان کرد: استان مرکزی با ۶ دهم درصد نرخ جمعیت، جوابگوی جوانی نیست و باید به رشد ۲ و سه دهم درصد برسد.

امام جمعه اراک ادامه داد: باید زندگی مصرف‌گرا به منفعل تبدیل شود و بهره‌وری مورد توجه قرار گیرد تا ازدواج جوانان افزایش یابد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی اظهار کرد: کشور توانایی داشتن جمعیت ۳۰۰ میلیون نفری را دارد و می‌توان با مدیریت منابع نیاز جمعیتی را پاسخگو بود.

وی با اشاره به برخی از سقط جنین‌ها در جامعه گفت: احیا انسان در دستورات دینی و معنوی اسلام مورد تاکید است و نجات جان یک انسان، نجات بشریت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی افزود: وضع جمعیت استان مرکزی و استان‌های شمالی کشور مطلوب نیست، اروپایی‌ها و سایر کشورها مانند چین هم‌اکنون از سیاست تک فرزندی به سه فرزند و افزایش نرخ جمعیت رسیده‌اند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی عنوان کرد: قرآن درباره فرزندکشی چندین آیه دارد که ما به عنوان مسلمان باید به آن عمل کنیم.

وی تصریح کرد: حفظ فرزند، مبارز با سقط جنین و جلوگیری از ترک ازدواج و ولنگاری در بین جوانان باید جدی گرفته شود.

امام جمعه اراک ادامه داد: غیرت اسلامی باید در جامعه توسعه یابد و از تشریفات و زرق و برق زندگی جلوگیری شود و به اصل دین توجه شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار