در اولین نشست تخصصی مدیریت دانش خشکسالی منطقه ای استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد که به صورت وبینار برگزار شد مدیرکل مدیریت بحران استان یزد به عنوان رئیس کارگروه مدیریت دانش خشکسالی 5 استان انتخاب شد.
کد خبر: ۱۱۱۶۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵ 26 July 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمد علي ملک‌زاده در این جلسه ضمن بررسی کلی وضعیت استان از دیدگاه خشکسالی و مدیریت منابع آبی بیان داشت : شاخص های خشکسالی و مقایسه ای می بایست با 10 سال قبل از شروع خشکسالی صورت پذیرد.

وي گفت: انتقال تجربیات و درس آموخته های فی مابین در شرایط خاص و بحران ها می تواند فرصت مناسبی برای پیشگیری، آمادگی و کاهش آسیب پذیری در حوادث و سوانح باشد.

مديركل مديريت بحران استان ادامه داد: استان يزد در موضوع بحران خشكسالي با استان های كرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و خراسان جنوبی مشترک می باشد و تغییرات اقلیم اين استانها و اثرات سوء آن در مخاطرات نقش اساسی دارد و در اختیار قراردادن اطلاعات دقیق  و استفاده از تجربیات فی مابین در حوادث و بحران های مختلف کمک می کند تصمیم گیری مناسب داشته باشیم.

وي ضمن استقبال از پيشنهاد استقرار دبيرخانه مركزي مديريت دانش خشكسالي در استان يزد، بر برگزاري كارگاه آموزشي در اين زمينه تاكيد نمود. 

اين مقام مسئول در پايان ضمن بيان اينكه متاسفانه اکنون ۲۴ استان کشور درگیر بحران کم آبی هستند و خشکسالی کنونی، اتفاق خوبی را رقم نزده است گفت: در حوزه رفتار فردی در بحث مدیریت مصرف بهینه آب ، باید اقدامات فرهنگی برای نهادینه شدن این ‌مهم در دستور کار باشد.

در این نشست مدیران و مسولین سایر استانها نیز گزارشی از آخرین وضعیت خشکسالی و اقدامات پیشگیرانه جهت مدیریت این مخاطره  را در منطقه خود ارائه کردند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار