استاندار سیستان و بلوچستان بر آمادگی کامل مجموعه‌ها و حضور میدانی برای رفع مشکلات زیرساختی از جمله آب، برق، ارتباطات، خدمات دهی و پشتیبانی در پایانه‌های مرزی با هدف میزبانی خوب از زوار پاکستانی تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۱۷۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶ 31 July 2023

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، محمد کرمی در جلسه ستاد اربعین  با اشاره به تاثیر فرهنگی واقعه عاشورا و حرکت عظیم اربعین اظهار داشت: مسئولان مجموعه‌های مختلف باید ارائه خدمات به زائرین را در این مدت تسهیل کنند.

محمد کرمی بیان کرد: کمیته‌های ستاد اربعین باید به وظایف خود با دقت عمل نمایند و ارائه خدمات ارتباطی و خدمات پزشکی در این مدت به نحو احسن انجام  شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدامات زیبا و بی نظیر مردم عراق برای پذیرایی از زوار اربعین تصریح کرد: استقبال از زائرین اربعین بر عهده کمیته مردمی این ستاد است و باید فرهنگ سازی و نحوه حضور همه علاقمندان به اهل بیت علیهم السلام برای برپایی موکب‌ها  و پذیرایی از زوار فراهم گردد.

کرمی بر آمادگی کامل مجموعه ها و حضور میدانی برای رفع مشکلات زیرساختی از جمله آب، برق، ارتباطات، خدمات دهی و پشتیبانی تاکید کرد.

وی با اشاره به استقرار موکب‌های پذیرایی از زوار اربعین بیان داشت: طراحی مناسب، آماده بودن نقشه‌ مکان‌های مورد استقرار، و بهره مندی بیشتر زوار از موکب‌ها مورد توجه مسئولان باشد. 

 استاندار با تاکید بر برگزاری جلسه برنامه ریزی برای زوار استانی که عازم این سفر خواهند بود، تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای حمل و نقل هوایی، ریلی، و تعداد وسایل حمل نقل جاده‌ای و تهیه و اجاره‌ اتوبوس‌ از کشورهای همسایه انجام شده است.

وی با اشاره به طرح نذر مسافر اذعان کرد: در این طرح زواری با خودرو شخصی عازم این سفر معنوی هستند و زواری که فاقد وسیله نقلیه ‌می‌باشند، را با خود همراه نمایند.

 استاندار بیان داشت: مسئولان با توجه به ثبت نام زوار اربعین در سامانه می توانند برنامه ریزی دقیق را برای انجام کارها داشته باشند.

وی گفت: همه توان کمیته‌های مردمی و مجموعه دولت برای طراحی یک سفر ارزان به کار گرفته شده است، تا زوار بتوانند به بهترین نحو از این سفر بهره مند شوند.

وی با تاکید بر پیش بینی دقیق تعداد زوار بیان داشت: ارتباط با مسئولان کشورهای همسایه برای ساعت ورود و تعداد ورد زوار برای برنامه‌ریزی دقیق اسکان، تعداد وسایل حمل و نقل و امکانات لازم در طول سفر و اقلام مصرفی موکب‌ها انجام شود. 

کرمی به اهمیت بحث فرهنگی، جهاد تبیین و اطلاع رسانی هنرمندانه اشاره کرد و افزود: می‌توان با همکاری کشور پاکستان در حوزه رسانه و اطلاع رسانی هنرمندانه کارهای مشترک تهیه و تولید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار