دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران گفت: 400 تیم تذکر لسانی امر به معروف و نهی از منکر در استان تشکیل شد.
کد خبر: ۱۱۱۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰ 14 October 2015
به گزارش تابناک مازندران از  شهرستان ساری، خلیل صالحی در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته امر به معروف‌ و نهی از منکر استان مازندران با تشریح برنامه‌های هفته امر و به معروف و نهی از منکر در استان اظهار کرد: هفته اول محرم به عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر معروف نامگذاری شده است که امید است با تاسی از امام حسین (ع) گامی در این زمینه برداریم.
وی با اعلام اینکه دشمن در قالب جنگ نرم برنامه ترویج بی‌بندوباری و حیا‌زایی را در دستور کار دارد، تصریح کرد: برای مبارزه با این امر نیاز است که فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه شود.
دبیر امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران خاطرنشان کرد: ستاد امر به معروف ونهی از منکر براساس وظیفه قانونی سعی در همگام کردن عامه مردم در امور مربوط به این فریضه الهی است و در این هفته نیز فرصت خوبی برای این واجب فراموش شده در برنامه کاری دارد.
وی با اعلام اینکه برنامه هفته امر به‌ معروف‌ و نهی از منکر در همه شهرهای استان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: برنامه شاخص این هفته با عنوان امر به معروف‌ و نهی‌ از منکر و فرهنگ عاشورایی و دفاع از مظلومان که در شهرستان بابلسر با مراسم روز جامعه بدون منکر و نیز عطر افشانی گلزار شهدا در فریدونکنار ادامه پیدا می‌کند.
صالحی با اعلام اینکه برنامه هفته امر به معروف و نهی از منکر در روز جمعه با عنوان امر به معروف و نهی از منکر وحدت و اقتدار امت اسلامی نامگذاری شد، خاطرنشان کرد: در این روز برگزاری مراسم شیرخوارگان عفاف و حجاب در شهرستان نکا و نیز تجمع و راهپیمایی تجدید میثاق با بزرگ امر به معروف و ناهی از منکر امام حسین(ع) در شهرستان جویبار به صورت محوری و در سایر شهرها نیز پیگیری می‌شود.
وی درباره برنامه روز شنبه هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: سومین روز هفته امر به معروف و نهی از منکر به نام عدالت قضایی و اقتصادی نامگذاری شد و در همین روز زنگ محرم در مدارس استان به صدا در می‌آید.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در ادامه خاطرنشان کرد: در چهارمین روز از هفته امر به معروف و نهی از منکر مراسم نکوداشت تجلیل از فعالان این فریضه و نیز برگزاری همایش عاشوراییان به صورت محوری در شهرستان بابل و گلوگاه انجام می‌شود.
وی در تشریح برنامه‌ روز چهارم هفته امر به معروف و نهی از منکر در استان مازندران گفت: این روز به نام امر به معروف و نهی از منکر و حفظ نظام و فرهنگ اسلامی نامگذاری شد و برنامه این روز به صورت محوری در شهرهای بهشهر و بابلسر با عنوان واجب فراموش شده و کرسی آزاداندیشی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر در بابلسر برگزار می‌شود.
صالحی درباره برنامه روز پنجم امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: در این روز بحث رونق اقتصاد، تولید و علم نامگذاری شد و برنامه محوری این روز در حضور نماینده ولی فقیه در استان مازندران تحت عنوان مراسم نکوداشت تجلیل از فعالان این بخش و نیز همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر در آمل برگزار می‌شود.
صالحی با اعلام اینکه بحث سلامت و اعتلای محیط اخلاقی در امر به معروف و نهی از منکر نیز مطرح است، گفت: توجه به اعتلای اخلاقی در برنامه روز ششم پیش‌بینی شد که در همین ارتباط مراسم روز عاشوراییان به صورت محوری در قائم‌شهر و نیز مانور تذکر لسانی در شهرستان نور برگزار می‌شود.
وی درباره برنامه آخرین روز هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: بحث جمعیت، سلامت محیط خانواده برای روز آخر نامگذاری شد و در همین روز نیز مراسم دسته‌روی سپاه کربلا در ساری و نیز مانور تیم‌های تذکر لسانی در این روز برنامه‌ریزی شد که این برنامه در اماکن متبرکه اجرایی می‌شود.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران در پاسخ به سئوالی درباره اقدامات انجام شده در حوزه عفاف و حجاب گفت: دستگاه‌های زیادی در زمینه حفظ حجاب مسئولیت دارند، ستاد در این راستا برنامه‌های را در دست اجرا دارد.
صالحی اضافه کرد: ستاد امر به معروف استان با تشکیل بیش از 400 تیم تذکر لسانی در غالب طرح طلایه‌داران معروف و با به‌کارگیری بیش از 3 هزار نیرو در حال انجام ماموریت است.
وی ادامه داد: این نیروهای برای جلوگیری از بی‌قانونی آموزش داده می‌شوند و با صدور کارت شناسایی به‌کارگیری می‌شوند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: یک پنجم از این نیروها آموزش دریافت کردند و فعالیت‌شان را در استان شروع می‌کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار