مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به افزایش شدت گرما و دما هوا همراه با رطوبت و شرجی خواستار تغییر ساعت کار کارگران استان بوشهر در فصل تابستان شد.
کد خبر: ۱۱۱۷۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴ 02 August 2023

به گزارش تابناک بوشهر به نقل از خبرگزاری تسنیم، مصدق کشاورزی امشب در حاشیه نشست کارگروه ایمنی ساختمان استان بوشهر با تأکید بر توجه به سلامتی کارگران اظهار داشت: یکی از عوامل زیان‌آور محیط کار که سبب اختلال در سطح سلامت جسمانی افراد در کوتاه مدت و بلند مدت می‌شود عوامل فیزیکی و که یکی از شاخصه‌های آن گرمای محیط کار است.

وی استرس‌های گرمایی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در فصل گرم سال سیستم‌های کنترلی از قبیل وسایل خنک کننده، سایبان، شیلد‌های محافظ، هواکش و دیگر امکانات از جمله تجهیزات کنترلی در نوع استرس است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر تصریح کرد: هوای محیط کار باید به نحوی که از هر لحاظ قابل تحمل باشد و میزان لباس که فرد می‌پوشد بایستی متناسب با نوع فعالیتی که فرد در محیط انجام می‌دهد باشد.

کشاورزی با تأکید بر تغییر ساعت کار کارگران استان بوشهر در فصل گرما تابستان به کارفرمایان توصیه کرد: ضمن رعایت آیین‌نامه حفاظت فنی و بهداشت عمومی کارگاه‌ها با تغییر ساعات و شرایط و انجام کار در ساعاتی که از نظر شرایط محیطی و آب هوایی مناسب‌تر است، فعالیت کنند.

وی اضافه کرد: بر اساس قانون کار جمهوری اسلامی ایران مسئولیت اجرا مقررات و آیین‌نامه ایمنی حفاظتی بر عهده کارفرمایان است لذا هر گاه بر اثر عدم رعایت مقررات مذکور در قوانین و مقررات کار و دستورالعمل‌های تبعی حادثه‌ای رخ دهد شخص کارفرما یا مسئول مذکور از نظر کیفری و حقوقى و نیز مجازات مندرج در قانون باید پاسخگو باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر افزود: گرما در محیط کار می‌تواند منجر به بی‌علاقه شدن در اشتغال، غیبت از کار، کاهش بازده کلی و نقص در بهبود کار شود.

کشاورزی ادامه داد: محیط کار گرم سبب بروز بیماری و عوارضی در کارگر می‌شود و موارد مذکور کافی است تا احتمال حادثه در محیط‌های کاری را افزایش دهد و برای فرد یا سایرین خطرآفرین باشد.

وی بیان کرد: کارفرمایان نهایت همکاری و رعایت حال کارگران در شرایط محیطی موصوف داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار