مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: ۲۹ ملک به عنوان املاک مازاد در قالب برنامه مولدسازی در استان اردبیل شناسایی و هدف‌گذاری شده است.
کد خبر: ۱۱۱۸۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸ 03 August 2023

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از تسنیم، یعثوب نژادمحمد در گفتگویی، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مهم و جدی دولت در سال جاری برای کمک به منابع عمومی مولدسازی دارایی‌های دولت است که برخلاف سال‌های گذشته تسهیل ویژه‌ای در این حوزه انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: از محل فروش املاک مازاد دولتی طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام عمرانی به سرانجام رسیده و امسال با اولویت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و تعهد شده سال‌های گذشته در راس برنامه‌ریزی‌ها قرار گرفته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل افزود: در مرحله بعد از محل مولدسازی بدهی دولت به دستگاه‌ها و موسسات عمومی غیردولتی نظیر شهرداری‌ها و تامین اجتماعی، موسسات و پیمانکاران نیز با اولویت پرداخت می‌شود.

نژادمحمد ادامه داد: هیئت عالی مولدسازی امسال بر اساس مصوبه سران سه قوه متولی این امر در کشور است و در استان نیز کارگروه خاص به ریاست استاندار اردبیل و عضویت دستگاه‌های مختلف برنامه‌های مولدسازی را به پیش می‌برند.

وی برگزاری جلسات کارگروه را به صورت هفتگی با حضور استاندار و معاون عمرانی یادآور شد و بیان کرد: چهار ماهه امسال دو ملک به ارزش ۳۱ میلیارد تومان در این استان به فروش رسیده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل تصریح کرد: ۶ ملک نیز به ارزش ۵۷۰ میلیارد تومان در مرحله آگهی برای فروش است که مجوز فروش آن نیز دریافت شده است.

نژادمحمد گفت: براساس آئین نامه مولدسازی اقدامات استانی در حوزه شناسایی اموال مازاد، مستندسازی و ارسال آن به هیئت عالی مولدسازی است تا بعد از اخذ مجوز انتشار آگهی به صورت عمومی اتفاق بیفتد.

وی افزود: ۲۹ ملک در این استان به عنوان املاک مازاد به ارزش یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان شناسایی شده تا بعد از اخذ مجوز‌های قانونی مراحل فروش آن را شاهد باشیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل اظهار کرد: ۱۰ ملک بعد از مستندسازی و اخذ مجوز هیئت دولت در مرحله فروش قرار گرفته و ۹ ملک قوه قضائیه نیز در این استان به عنوان اموال مازاد مصوب و برای اخذ موافقت رئیس قوه قضائیه و هیئت عالی مولدسازی به تهران ارسال شده است.

نژادمحمد در مورد فروش اموال مازاد شرکت‌های دولتی نیز بیان کرد: براساس آئین نامه مولدسازی اموال مازاد این شرکت‌ها نیز بعد از شناسایی و تصویب در هیئت مدیره و اخذ مجوز مجمع عمومی شرکت به فروش رسیده و عائدات آن صرف تکمیل طرح‌های نیمه تمام استانی می‌شود.

وی گفت: در این راستا نیز ۷ ملک شرکت آب منطقه‌ای به ارزش ۶۴۰ میلیارد تومان شناسایی و اقدامات اولیه برای انتشار آگهی فروش انجام شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل ادامه داد: در بحث تهاتر و مشارکت در ساخت ما در این استان پرونده خاصی نداریم و در مولدسازی اموال که در سال‌های گذشته به حال خود رها شده بود ساختمان‌های بلاتکلیف در مرحله فروش قرار گرفته و زمین‌های بلااستفاده نیز در این حوزه شناسایی شده است.

نژادمحمد هدف اصلی دولت از این طرح را استفاده بهینه از دارایی‌های منجمد، راکد و بلااستفاده و تبدیل به احسن آن اعلام کرد و افزود: منابع حاصل از مولدسازی با اولویت صرف تکمیل پروژه‌های نیمه تمام می‌شود و به هیچ وجه دستگاه‌ها حق ندارند از این منابع برای پرداخت هزینه‌های جاری استفاده کنند.

وی تصریح کرد: فروش واحد‌های آموزشی و یا ساختمان‌های بهداشتی و درمانی که از سوی مردم هبه شده و یا خیرین در ساخت آن مشارکت داشتند در حال حاضر ممنوع بوده و هیچ کس حق فروش چنین اموالی را ندارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: ما نیز در استان اردبیل به زمین‌های هبه شده، واحد‌های آموزشی و بهداشتی خیرساز و یا زمین‌های وقفی ورود پیدا نکردیم و در این مورد اقدامات خاصی نیز در هیئت عالی مولدسازی مدنظر قرار نگرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار