مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از افتتاح نخستین آموزشگاه مهارتی علوم آزمایشگاهی در استان خبر داد و گفت: آموزشگاه‌های مهارتی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر توسعه می‌یابد.
کد خبر: ۱۱۱۸۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲ 04 August 2023

به گزارش تابناک بوشهر به نقل از تسنیم، عبدالمجید دراهکی در گفتگویی، با اشاره به اینکه مراکز تخصصی آموزش مهارتی متناسب با نیاز‌ها و ظرفیت‌های استان بوشهر تدوین و راه‌اندازی می‌شود، اظهار داشت: در این راستا متناسب با اشتغال و سرمایه‌گذاری در عرصه اقتصاد دریا محور از جمله تجارت، صنایع دریایی پرورش آبزیان و محور شیلات، طرح‌های مهمی در نوار ساحلی استان بوشهر ایجاد شده است.

وی با اشاره به را‌ه‌اندازی مرکز مهارتی صنایع دریایی و شیلات در شهرستان دیر تصریح کرد: با راه‌اندازی مرکز ملی مهارتی در شهرستان دیر ۱۱ رشته مهارت‌آموزی در ساخت کشتی، قایق، لنج، پرورش آبزیان شامل ماهی در قفس، میگو و گردشگری ساحلی فعال می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر راه‌اندازی ۱۹ رشته مهارت‌آموزی از جمله غواصی و جوشکاری زیر آب و رصد لوله‌های نفتی را در مرحله بعد مرکز ملی آموزش فنی و حرفه‌ای صنایع دریایی و شیلات شهرستان دیر دانست.

دراهکی از جذب ۴ هزار نفر برای مهارت‌آموزی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در سه ماه نخست امسال ۴ هزار و ۱۳۸ کارآموز برای مهارت‌آموزی جذب مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در شهرستان‌های مختلف شده‌اند که ۶۰۳ هزار و ۵۱۳ نفر ساعت در برنامه آموزشی قرار دارد.

وی از اجرایی شدن طرح تابستانه مهارت در استان بوشهر ویژه دانش‌آموزان خبر داد و خاطر نشان کرد: طرح تابستانه مهارت در راستای افزایش مهارت‌آموزی عدالت آموزشی، توانمندسازی اقتصادی، سرمایه‌گذاری علمی و توسعه کمی و کیفی خدمات گروه‌های مخاطب با نگاه ویژه به دانش‌آموزان در استان در حال اجرا است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی استعداد‌های مهارتی بازماندگان از تحصیل و کمک به هدایت تحصیلی و شغلی آنان را از جمله اهداف طرح تابستانه مهارت دانست و گفت: جامعه هدف طرح تابستانه مهارت دانش‌آموزان و سایر گروه‌های سنی ۱۲ تا ۱۸ سال است که تعیین مناسب‌ترین شغل، معرفی ظرفیت‌های اشتغال در جامعه از جمله رویکرد‌های این طرح است.

دراهکی از افتتاح نخستین آموزشگاه مهارتی علوم آزمایشگاهی در استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: یکی از مأموریت‌ها آموزش فنی و حرفه‌ای تأمین نیاز نیرو‌های مهارتی صنایع و مشاغل گوناگون است و یکی از مجموعه بنگاه‌هایی که در استان بوشهر در حال افزایش است شرکت‌های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی است که به نیرو‌های مهارتی نیاز دارند.

وی با اشاره به تأسیس آموزشگاه مهارتی در حوزه علوم پزشکی گفت: از این طریق کادر مورد نیاز این بنگاه‌ها شامل نیروی آزمایشگاه‌ها، شرکت‌های تخصصی در زمینه خون، سرطان و دیگر حوزه‌ها و کمک‌هایی که می‌توانند به پزشکان کنند تأمین می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر اضافه کرد: آموزشگاه مهارتی علوم آزمایشگاهی در حوزه تعمیرات و تجهیزات پزشکی به‌زودی ایجاد می‌شود و تأمین نیروی توانمند در حوزه بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و آزمایشگاه‌های علوم پزشکی مورد توجه ویژه قرار دارد.

دراهکی هدف از تأسیس آموزشگاه مهارتی علوم آزمایشگاهی بوشهر را آموزش مهارتی دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی دانست و افزود: تأمین نیروی مورد نیاز کادر درمان و سایر رشته‌های وابسته به علوم پزشکی توسعه می‌یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار