رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری کرمانشاه:
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری استان کرمانشاه گفت: از اهداف طرح حامیم می‌توان به بستر سازی برای تمدن نوین اسلامی اشاره کرد و کلمه حامیم مخفف جمله (حلقه‌های میانی) است.
کد خبر: ۱۱۱۹۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۳ 08 August 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، جواد افشار عصر امروز سه‌شنبه (۱۷ مرداد ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در دفتر نهاد رهبری در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: طرح حامیم مخفف جمله (حلقه‌های میانی) است مقام معظم رهبری یک بیانیه‌ای را در چهل‌ سالگی انقلاب اسلامی در سالروز پیروزی انقلاب به نام بیانیه گام دوم صادر کرد.

وی افزود: در بیانیه گام دوم فرمودند ۴۰ سال اول انقلاب گام اول بود و سختی‌ها و حوادث خودش را داشت اما ۴۰ سال آینده بستر سازی برای تمدن نوین اسلامی است.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری استان کرمانشاه تصریح کرد: مقام معظم رهبری در داستان بستر سازی برای تمدن نوین اسلامی سه نکته حائز اهمیت را بیان کردند که شامل گذشته انقلاب، آینده پیش‌رو و نقش جوانان متعهد است که بخش نقش جوانان متعهد در این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: یعنی جوانانی که توانمندی‌ها و اهداف انقلاب را پذیرفتند لازم است که جریان‌ساز شوند و آن بستر تمدن نوین اسلامی را رقم بزنند.

افشار بیان کرد: عده‌ای جوان با انگیزه حلقه‌ میانی بین مردم و دولت و اهداف عالی نظام می‌شوند و این افراد باید در میان مردم موضوع تمدن سازی را ایفا کنند.

وی عنوان کرد: در بطن دانشگاه‌های ما انواع تشکل‌های انقلابی وجود دارد که شامل بسیج و انجمن اسلامی مستقل و جامعه اسلامی است و همه آن‌ها در یک گروه به نام وفاق در دانشگاه دور هم جمع شدند و اهداف مشترک خود را با یکدیگر بررسی کردند به این عمل اصطلاحا، حامیم می‌گویند.

این مقام مسئول ابراز کرد: مراکز ما به دنبال این هستند که جوانان دانشجوی انقلابی را برای اینکه بتوانند در آینده جریان ساز باشند توانمند کنند.

وی تاکید کرد: ما در این دوره موضوع جدیدی به نام رویداد بیان حقایق دنبال می‌کنیم که این دوره با سه بخش مهم برگزار می‌شود.

افشار ادامه داد: از جمله این بخش‌ها می‌توان به بخش معرفتی که در واقع بازخوانی نگاه رهبر انقلاب اسلامی در برخی از گرایش‌های دروس معارفه است اشاره کرد.

وی افزود: بخش دیگر مهارت افزایی است که در آن جریان شناختی جریانات درون دانشگاه‌ها است.

افشار گفت: بخش پایانی بخش فوق برنامه‌ها است که در این بخش وضعیت فرهنگی درون دانشگاه‌ها و کف جامعه در قالب پخش فیلم و مستند قرار است دنبال شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار