نماینده دادگستری استان اردبیل در حوزه نظارت و بازرسی بر مشاوران املاک از تشدید نظارت بر فعالیت مشاوران املاک اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۰۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱ 15 August 2023

به گزارش تابناک اردبیل، جواد مینوئی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از بازرسی فعالیت مشاوران املاک، بیشترین تخلفاتی که در این واحد‌ها به چشم می‌خورد، پایین بودن سطح آگاهی حقوقی مشاوران املاک، نداشتن پروانه کسب و رعایت نکردن موارد حقوقی و کلیدی در تحریریه مبایعه نامه‌ها، رعایت نکردن قانون پیش فروش ساختمان، فک پلمب خودسرانه وعدم نصب پروانه کسب در داخل مشاور املاک و ... بوده است.

وی افزود: بر اساس قانون و دستورالعمل‌های ابلاغی واحد‌هایی که این موارد را رعایت نکنند، برابر مقررات با قاطعیت با آن‌ها برخورد خواهد شد.

نماینده دادگستری استان اردبیل در حوزه نظارت و بازرسی بر مشاوران املاک بیان کرد: مشاوران املاک باید آگاهی کامل بر قوانین حوزه تخصصی خود به‌ویژه از لحاظ حقوقی داشته باشند و ضرورت آموزش و افزایش دانش حقوقی فعالان این حوزه، از اولویت برنامه‌های تدوینی معاونت اجتماعی و پیشگیری دادگستری استان اردبیل است.

پروانه مشاوران املاک پس از گذراندن دوره‌های آموزشی صادر شود

مینویی ادامه داد: لذا ضروری است که اتحادیه مشاوران املاک با همکاری و هماهنگی اداره ثبت زمینه شرکت مشاوران را در جلسات و کارگاه‌های مرتبط مهیا سازد. به‌گونه‌ای که جهت اخذ پروانه تخصصی گذراندن این دوره‌ها و کسب امتیاز لازم شرط اساسی باشد.

وی گفت: مشاوران املاک به‌ویژه مشاورینی که پروانه تخصصی دارند موارد اعلامی را به دقت و به‌طور هوشمندانه باید رعایت کنند و افرادی‌که متمایل به اخذ پروانه تخصصی باشند، می‌بایست ضمن شرکت در دوره‌های آموزشی مربوطه، شرایط لازم را احراز کنند.
منبع/فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار