سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اصفهان گفت: 420 نفر در مسابقات قرآنی در شهرستان اصفهان که در سطح بالایی برگزار شد، به رقابت پرداختند.
کد خبر: ۱۱۲۰۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹ 14 August 2023

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر توسلی، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اصفهان در ارتباط با مسابقات قرآنی برگزار شده در این شهرستان اظهار داشت: امسال با توجه به اهانت‌هایی که در سطح بین‌المللی به قرآن شده بود، استقبال بسیار خوبی از مسابقات قرآنی در شهرستان اصفهان شد.
وی افزود: همیشه از اصفهان و مسابقه‌دهندگان این شهرستان توقع بالایی وجود دارد چراکه بیشتر داوران در این شهرستان در سطح بین‌المللی هستند و این موجب سطح بالای مسابقات می‌شود.
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اصفهان با بیان اینکه مسابقات در واحد خواهران و برادران به صورت جداگانه برگزار شد، گفت: نمرات اخذ شده توسط داوطلبان به دلیل رقابت بالا در این مسابقات، بسیار به هم نزدیک و تعیین نفرات برتر دشوار بود؛ با این وجود نفرات برتر و راه‌یافتگان به مرحله بعدی مشخص شدند و امیدواریم که این افراد در مسابقات استانی موفق عمل کنند.
وی با اشاره به تعداد شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآنی شهرستان اصفهان عنوان کرد: حدود 420 نفر در مسابقات قرآنی در شهرستان اصفهان به رقابت پرداختند که از این تعداد در هر رشته بسته به شرایط آن، 3 تا 5 نفر به عنوان نفرات برتر معرفی شدند؛ برخی از این تعداد با توجه به ضوابط مسبقات استانی، به مرحله بعدی راه یافتند.
توسلی با تاکید بر ضرورت تبلیغات در حوزه قرآن تصریح کرد: در برگزاری این مسابقات تبلیغات چه به صورت مجازی، چه در سطح شهرستان‌ها و چه به صورت رسانه‌ای بسیار موثر است؛ با وجود استقبال خوبی که از مسابقات شد اما از ضرورت تبلیغات میدانی و نیز در فضای مجازی نباید غافل شد، در همین راستا گروه‌های مختلف قرآنی با حضور متسابقین برای اطلاع از امور مربوط به مسابقات در فضای مجازی تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه حضور و حمایت مسئولان استانی و شهرستانی در فرآیند مسابقات بسیار موثر است، گفت: متاسفانه مسئولان در سطح شهرستان از حضور در این مسابقات استقبال نکردند اما امیدواریم که این اتفاق در سطح استان رخ ندهد و مسئولان دعوت از حضور در مسابقات را اجابت کنند.
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اصفهان در ارتباط با تاثیر رشد فرهنگ قرآنی در جامعه بیان کرد: ثمره ترویج بیشتر فرهنگ قرآن در بین نوجوانان و جوانان، در آینده مشخص می‌شود؛ از این رو از خانواده‌ها تقاضا داریم که فرزندان خود را به حضور در مسابقات تشویق کنند و با این کار سبب گسترش ترویج قرآنی در کانون خانواده خود بشوند.
وی افزود: قطعا ترویج قرآن و فرهنگ قرآنی تاثیرات مثبتی در تحکیم کانون خانواده و جامعه خواهد داشت.
توسلی خاطرنشان کرد: باید فعالیت‌های قرآنی را با توجه به تبلیغات و فعالیت‌های مخربی که امروزه در سطح دنیا می‌شود، چند برابر کرد؛ از طرفی تاثیر قرآنی شدن جوانان و نوجوانان در خانواده و جامعه چیزی است که بسیاری از خانواده‌ها به آن اذعان دارند.
وی ادامه داد: قطعا قرآن بر دل‌ها تاثیر خواهد داشت و اگر جوانان و نوجوانان ما از بین تمام راه‌های موجود، انس با قرآن را انتخاب کنند، شاهد نتایج و آثار آن در زندگی خود خواهند بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار