رئیس کمیته حمل ونقل ستاد اربعین حسینی استان اردبیل از آمادگی راهداری برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: ۲۷۰ دستگاه اتوبوس آماده جابجایی زائرین اربعین حسینی در استان اردبیل هستند.
کد خبر: ۱۱۲۰۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳ 16 August 2023

به گزارش تابناک اردبیل، کلیم‌اله وثوقی در جلسه کمیته حمل ونقل ستاد اربعین حسینی اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل جزو استان‌های سرآمد در موضوع اربعین است، اظهار کرد: طرح جابجایی زائرین اربعین حسینی از ۲۷ مرداد ماه آغاز و تا ۲۵ شهریور ادامه خواهد داشت.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل با تاکید بر لزوم هماهنگی‌های لازم در کمیته حمل و نقل ستاد اردبیل اظهار کرد: تدابیر لازم برای جابجایی بدون دغدغه زائران اتخاذ شده و باید بتوانیم به نحو احسن درخدمت زوار امام حسین (ع) باشیم.

دبیر کمسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل ادامه داد: پیش بینی شده امسال حدود ۴ میلیون زائر از ۶ مرز به کشور عراق سفر کنند که تمهیدات لازم برای جابجایی زائران در مرز‌ها اتخاذ شده است.

عضو شورای اداری استان اردبیل درباره نرخ بلیت‌های اتوبوس از اردبیل به مقصد عراق گفت: نرخ بلیت اتوبوس ۲۵ نفره هشت میلیون و ۴۴۰ هزار ریال، اتوبوس‌های ۳۲ نفره هفت میلیون و ۱۰۰ هزار ریال و اتوبوس‌های ۴۴ نفری پنج میلیون و ۷۰۰ هزار ریال عنوان کرد و گفت: از ۲۸ مرداد ماه همکاران راهداری استان اردبیل در پایانه برکت مهران مستقر و با تمام امکانات در خدمت زائران خواهند بود.

وی همچنین از فعالیت ۲۷۰ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در برگزاری مراسم اربعین خبر داد و گفت: ۳۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه پارکینگ‌ها توسط سازمان راهداری در مرز هزینه شده است تا زائران مشکلی نداشته باشند.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل یادآورشد: از آغاز طرح اربعین سفر‌های خارج از اربعین خصوصا سفر به مشهد مقدس محدود خواهد شد و از مردم استان درخواست داریم سفر‌های غیرضرور خودرا به بعد از اربعین موکول کنند تا بتوانیم با تمام قوا در خدمت عشاق امام حسین (ع) باشیم.

وثوقی همچنین از تشدید نظارت بر مجتمع‌های خدماتی و رفاهی، نمازخانه‌ها، ناوگان مسافری و بویژه ایمنی ناوگان اشاره کرد و افزود: بجز تیرپارک‌ها ۱۸مجتمع خدماتی و رفاهی دراستان آماده ارائه خدمات به زائران هستند.

وی با بیان اینکه در ایام اربعین بجز برای سفر‌های راهیان نور صورت وضعیت دربستی نخواهیم داشت، گفت: دوربین‌های نظارت تصویری در راه‌های استان فعال هستند و سرعت و تخلفات اتوبوس‌ها را رصد خواهند کرد.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل از مردم و زائران خواست هرگونه انتقاد و شکایت خود از عملکرد راننده و ناوگان و یا در صورت مشکل برای بازگشت به استان، به نمایندگی راهداری مستقر در مرز مراجعه کنند تا بصورت برخط به شکایت‌ها رسیدگی شود.

وثوقی با اشاره به اعلام آمادگی رانندگان اتوبوس و کامیون استان برای کمک به جابجایی کالا و برپایی موکب‌ها بیان کرد: طبق سنوات گذشته امسال نیز رانندگان مومن ومعتقداستان اعلام آمادگی کرده‌اند تا از کامیون و ناوگان آن‌ها برای راه‌اندازی موکب‌ها و جابجایی کالا استفاده شود.

همچنین در این جلسه هوشیار رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل ضمن قدردانی از تلاش‌های اداره کل راهداری، انجمن‌های صنفی کالا ومسافر و بویژه رانندگان پرتلاش استان گفت: در شرایطی که کشور از تمام جهات توسط دشمن رصد و کنترل می‌شود، باید در این برنامه عظیم ملی و جهانی که چشم دشمن به این روز است شرکت کرده و نقشه‌های آن‌ها را خنثی کنیم.

عبدی رئیس ستاد اقامه نماز استان اردبیل نیز هدف امام حسین (ع) را برپایی نماز و عدالت عنوان کردو گفت:باید در ایام سفر نیز به بحث اقامه نماز بصورت ویژه بپردازیم هیچگونه کوتاهی و کم توجهی در امر نماز نباشد ونمازخانه‌ها و موکب‌ها نیز برای اقامه نماز‌های جماعت آماده باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار