امام جمعه کرمانشاه:
امام جمعه کرمانشاه گفت: ۳۰ مرداد ماه روز جهانی مسجد است و همه ما باید سعی کنیم که مساجد را آباد نگهداریم زیرا مساجد سنگر هستند.
کد خبر: ۱۱۲۱۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴ 18 August 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، ظهر امروز آیت الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: سرمایه همه ما انسان‌ها در دنیا و آخرت تقوا است و آن چیزی که ما با خود حمل می‌کنیم و تا آخر عالم با ما هست تقوا است.

وی افزود: رسالت همه انبیاء نورانی کردن جامعه است این جامعه باید نورانی و الهی باشد و مردم با جامعه نورانی در مسیر درست حرکت کنند.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: این صراحت قرآن است که ما انسان‌ها از خدا هستیم و از خداوند گرفته شدیم و کارهای ما و عمل ما نیز باید خدایی باشد، حرکات، رفتار، زندگی و رفت و آمدها همه باید جنبه الهی داشته باشد.

وی با اشاره به روایت حضرت موسی و فرعون افزود: برای آن ها که در رأس هستند جامعه حکم امانت دارد و رهبری باید الهی باشد.

وی عنوان کرد: مراقب باشید و ببینید که تربیت موسی‌ها و عیسی‌ها را باید بپذیریم یا تربیت فرعون و فرعونیان را، این‌ها همیشه در تمام دنیا هستند و ما باید انتخاب کنیم.

این مقام مسئول ابراز کرد: اسلام امانت داری است و همه ما امانت هستیم و بزرگترها باید این امانت را به دست صاحب امانت سالم بسپارند.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی جامعه و گرانی گفت: همه مشکلات، گرانی و بیکاری در جامعه وجود دارد اما آیا حاکمیت باید با چه کسی باشد؟ حاکمیت با موسی‌ها و عیسی‌ها باشد یا با فرعونیان و فرعون صفتان این دنیا باشد؟

آیت الله علما بیان کرد: ۲۸ مرداد ماه سال ۱۳۳۲ قیام کودکان آمریکایی علیه دولت مصدق و بازگرداندن شاه بود و شاه ۷۰ سال به ایران خیانت کرد و ۷۰ سال ثروت ایران را غارت کرد.

وی اذعان کرد: ۲۸ مرداد ماه در سال ۱۳۵۷ آتش زدن سینما رکس آبادان بود و برای این که شاید شاه نجات پیدا کند جان هموطنان آبادانی را گرفتند.

وی خاطر نشان کرد: ۳۰ مرداد ماه روز جهانی مسجد است و همه ما باید سعی کنیم که مساجد را آباد نگهداریم.

وی گفت: امام راحل در یک کلمه فرمودند مساجد سنگر هستند و مسجد برای رسول خدا (ص) و امیرالمومنین (ع) یک وزارت خانه بود.

وی تاکید کرد: در همین مساجد خیلی از تصمیمات بزرگ گرفته می‌شود بنابراین مساجد را آباد نگهداریم زیرا دشمنان از این مساجد می‌ترسند.

وی اظهار کرد: دولت حتما باید پیگیری کند حتما باید بیکاری کمرنگ شود و جوانان ما مورد حمایت قرار بگیرند ازدواج باید مورد حمایت قرار بگیرد گرانی‌ها همه وجود دارد و باید حل شوند اما همه نیز باید پای صندوق‌های رأی برویم و این قدرت اسلام را حفظ کنیم.

وی افزود: قدرت اسلام قدرتی است که در مقابل قدرت‌های دیگر ایستاده و ما باید در حفظ آن کوشا باشیم.

انتهای پیام/ز

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار