وزیر تعان، کار و رفاه اجتماعی گفت: ضریب یک و نیم باید برای کارگران معادن که دچار سوانح و حادثه می‌شوند اعمال شود.
کد خبر: ۱۱۲۱۹۸۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵ 22 August 2023

به گزارش تابناک کرمان به نقل از خبرگزاری فارس، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در جلسه شورای اداری کوهبنان اظهار داشت: از جمله مشکلات این است که کارنجات به ظرفیت اسمی نرسیدند و باید ریشه‌یابی شود و ساختار مدیریتی در معادن اصلاح، فرسودگی تجهیزات مرتفع و در کارگران ایجاد انگیزه صورت گیرد.

وی ابراز داشت: ضریب یک و نیم باید برای کسانی که دچار سوانح و حادثه می‌شوند اعمال شود در حالی که منابع صندوق دولتی نیست.

مرتضوی افزود: در بخش سرمایه‌گذاری باید معادن سر و سامان داده شوند و مشکلات درمان را سازمان تامین اجتماعی موظف است مرتفع کند..

وی بیان داشت: کارگران به صورت فصلی مورد آزمایشات متنوع پزشکی قرار گیرند، تمام معادن متروکه به استاندار تفویض اختیار می‌کنیم که ساخت هتل، استقرار امکانات با بهره‌برداری زمان معین برای گردشگری معادن اقدام شود.

وزیر کار گفت: اگر مدیران معادن قول بدهند که زغال مورد نیار کشور با عیار مناسب تامین شود ممنوعیت واردات اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به تبصره ۱۶ گفت: بانک‌ها موظفند منابع را پرداخت کنند، اما امسال تبصره ۱۸ را داریم که تکلیفی است که سهم دستگاه‌ها مشخص شده است.

قنبری نماینده کارگران معدن هشونی نیز تصریح کرد: با توجه به ماده ۷۶ قانون کار افرادی که حداقل ۲۰ سال متوالی و ۲۵ سال متناوب در کار‌های سخت وزیان آور مخل سلامتی اشتغال داشته باشند ضریب برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از همکاران ما در سال‌های پایانی کار خود بوده‌اند برای مثال ۱۹سال و چند ماه فوت کرده‌اند با آنکه در کار فوق‌العاده سخت و زیان آور بوده‌اند طبق قانون فعلی برای آن‌ها ضریب تعلق نمی‌گیرد و برای بازماندگان آن‌ها تامین اجتماعی ۱۹روزحقوق را در نظر می‌گیرد، بنابراین اصلاح این قانون به صورتی که کسی حتی برای یک ماه در کار سخت وزیان آور مشغول باشد ضریب سختی کار در بیمه وی اعمال شود.

برچسب ها: کوهبنان ، کرمان ، وزیر کار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار