روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در خصوص برخی اخبار منتشر شده پیرامون تصرف زمین هنرستان سروش ، واقع در اراضی موقوفه امامزاده شاه میر حمزه (ع) که در اجاره آموزش و پرورش استان از دهه ۴۰ شمسی جهت تربیت و تحصیل فرزندان عزیز قرار گرفته است ، نکاتی کوتاه را جهت تنویر افکار عمومی و اطلاع رسانی در رسانه های استان ، پیرو ماده ۲۱ و ۲۲ قانون مطبوعات در خصوص محفوظ بودن حقوق دستگاهها در خصوص انتشار پاسخ به شرح ذیل بیان میدارد.
کد خبر: ۱۱۲۲۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷ 25 August 2023

 اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان حدود ۷۰۰ فضای وقفی با مساحت تقریبی ۱/۴۰۰/۰۰۰ متر مربع در این استان را جهت بهره برداری آموزشی در اجاره اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان قرار داده که اگر میانگین حضور دانش آموز در هر یک از این مراکز آموزشی را حداقل ۵۰۰ دانش آموز بدانیم عددی بالغ بر ۳۵۰ هزار دانش آموز در استان اصفهان در اماکن موقوفه در حال تحصیل و تربیت می‌باشد.این اقدام برجسته خود نشان از ارزش و اهمیت موضوع تحصیل و آموزش فرزندان عزیزمان در اهداف عالیه سازمان اوقاف و امور خیریه میباشد.

هنرستان سروش واقع در زمینی به مساحت ۵۲۰۰۰ متر مربع در اجاره آموزش و پروش استان ، از اراضی موقوفه آستان مقدس امامزاده شاه میر حمزه (ع) با نیت کمک‌به هزینه های بقعه شاه میر حمزه (ع) واقع در چهارراه عسگریه دایر شده که در یکی از بهترین موقعیت‌های برجسته شهری میباشد که متاسفانه در طول ایام تصرف اراضی از سال ۱۳۸۹ تا سال ۱۴۰۲ هیچگونه پرداختی جهت اجاره بها از طرف آموزش و پرورش صورت نگرفته و این موضوع باعث توقف روند اجرای نیات امینانه موقوفه شده است . لازم به ذکر است اجاره بهاء سال ۱۳۸۹ این مکان مبلغ ماهانه ۴۰۰ هزار تومان بوده است که متأسفانه در همان سال نیز شرایط پرداخت اجاره بهاء به هر دلیلی برای مجموعه آموزش و پرورش مهیا نبوده است.

اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ۴۰۰ نقطه از ۷۰۰ مکان موقوفه در اختیار مباحث آموزشی و تربیتی اجاره بهاء ناچیز سالانه‌ای نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان را در نظر گرفته است یا به عبارتی در این ۴۰۰ نقطه میانگین سالانه اجاره هر مکان نزدیک به ۵ میلیون تومان ( به ازای هر ماه حدود ۴۱۶ هزار تومان) بوده است که متاسفانه آموزش و پرورش با این حداقل اجاره بها نیز نسبت به پرداخت اجور معوقه خود اقدامی موثر نداشته است .

 اقدامات ویژه سازمان اوقاف و امور خیریه بویژه در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در خصوص عدم اجرای احکام قضایی صادر شده علیه آموزش و پرورش در اماکن وقفی خود دلیلی بر تعامل ویژه و ارج نهادن به مسائل آموزشی و تربیتی استان در اداره اوقاف اصفهان می باشد. که امید است این همراهی از سوی مجموعه اوقاف استان در تمامی دستگاه های بهره بردارموقوفات مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

 اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تا کنون نهایت همکاری را با موضوعات مرتبط آموزش و پرورش داشته است که در خصوص اراضی وقفی هنرستان سروش نیز این موضوع مجدد اثبات گردیده و با وجود درخواست بر موضوع جداسازی ۱۰ هزار متر مربع از زمین موقوفه و الحاق آن به آستان مقدس امامزاده شاه میرحمزه پس از جلسات صورت گرفته به برگشت ۳ هزار متر مربع از این اراضی به آستان مقدس امامزاده شاه میر حمزه(ع) بسنده گردید . لذا دور از انتظار نیست که در راستای مسئولیت ذاتی مجموعه خدمتگذار آموزش و پرورش نیز رعایت ضوابط شرعی و نگه داشتن حرمت وقف و انتقال این مفهوم گران سنگ به فرزندان عزیزمان در اولویت اجتماعی ، اخلاقی و مدیریتی قرار داشته باشد.

حال با بیان قسمتی کوتاهی از دیدگاه و تعاملات موجود در اراضی وقفی آموزشی از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ، قضاوت در خصوص موارد مطروحه پیرامون موضوعات آموزش و پرورش و زمین هنرستان سروش را بر عهده مردم عزیز و شهید پرور استان اصفهان میگذاریم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار