امروز صبح و در پنجمین روز از هفته دولت، ۲ واحد گاوداری شیری در شهرک دام شهرستان چگنی به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۱۲۳۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸ 28 August 2023

به گزارش تابناک لرستان، صبح امروز ۲ واحد گاوداری شیری در شهرک دام شهرستان چگنی با حضور مدیرکل دفتر تغذیه و بهبود جایگاه دام وزارت جهاد کشاورزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان و رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افتتاح شد.

سید عماد شاهرخی در حاشیه افتتاح این ۲ واحد گاوداری با اشاره به اینکه امروز فاز اول گاوداری شیری ۱۰۰ رأسی اوقاف و امور خیریه استان با تولید سالانه ۹۱۵ تن شیر افتتاح شد، اظهار کرد: میزان گوشت قرمز تولید شده توسط این گاوداری سالیانه ۲۰ تن است.

وی سرمایه‌گذاری فاز اول پروژه را ۲۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: اشتغال‌زایی مستقیم و غیر مستقیم این گاوداری در فاز اول ۷۰ نفر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: قرار است در ادامه ظرفیت این گاوداری به ۲۰۰ راس افزایش و سالیانه ۱۸۳۰ تن شیر و ۴۰ تن گوشت قرمز تولید کند.

شاهرخی سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای افزایش ظرفیت گاوداری را ۲۵ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی مستقیم و غیر مستقیم را ۱۵۰ نفر عنوان کرد.

وی به طرح پرورش گاو شیری با ظرفیت ۳۰ راس هم اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاری این واحد ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است که یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان آن تسهیلات بوده است.

برچسب ها: خرم‌آباد ، لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار