مدیرکل شیلات کرمانشاه خبر داد؛
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت: طرح تکثیر و پرورش ماهیان زینتی شهرستان کنگاور در هفته دولت به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۱۲۳۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶ 30 August 2023
سهراب صحرایی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: طرح تکثیر و پرورش ماهیان زینتی شهرستان کنگاور توسط بخش خصوصی در روستای طاهرآباد از توابع این شهرستان احداث شده است.

وی با بیان اینکه این طرح روز گذشته افتتاح شد، افزود: این طرح با ظرفیت تولید یک میلیون قطعه ماهیان زینتی در سال در زمینی به مساحت هزار و ۲۰۰ متر مربع و با زیربنای ۶۰۰ متر مربع در روستای طاهرآباد کنگاور احداث شد.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه تصریح کرد: با بهره‌برداری از این طرح که با هزینه ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات صندوق کارآفرینی و ۲۸ میلیارد ریال آورده شخصی راه‌اندازی شده زمینه اشتغال برای ۱۶ نفر فراهم شده است.

وی بیان کرد: استان کرمانشاه ۴۶٠ واحد شیلاتی در ۳۷۸ مزرعه سردآبی با سالانه ۱۳ هزار و ۷٠٠ تن تولید دارا است.

این مسئول خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه همچنین ۸٠ واحد مزرعه گرمابی و تولید هفت هزار و ۶٠٠ تن و ٢ مزرعه تولید ماهیان خاویاری با تولید ۱٠ تن و نیز چهار مجتمع سرد‌آبی و یک مجتمع گرمابی دارا است.

وی گفت: استان کرمانشاه با به همراه داشتن چهار واحد پرورش ماهی در قفس، یکی از قطب‌های مهم تولید ماهی در استان‌های غیرساحلی کشور محسوب می‌شود.

صحرایی تأکید کرد: استان کرمانشاه در حال حاضر رتبه نخست را در تولید ماهیان گرمابی در کشور در بین استان‌های غیر ساحلی دارد.


انتهای پیام/ک
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار