رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان‌جنوبی گفت: هفته آینده زمان دقیق برگزاری جشنواره شهید رجایی استان اعلام می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۳۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶ 30 August 2023

به گزارش شتابناک خراسان جنوبی، حمید جهانشاهی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی اظهارداشت: هفته دولت فرصت مغتنمی برای تبیین خدمات و دستاوردهای دولت طی یک سال است و در کنار افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌ها در این هفته هر سال سعی شده تا گزارشی از عملکرد دستگاه‌های اجرایی نیز ارائه شود.

وی با بیان اینکه ازریابی دستگاه‌های اجرایی ضمن ازرش‌گذاری و سنجش عملکرد آن‌ها سبب اثرگذاری و کارایی بهتر آن دستگاه در ادامه مسیر می‌شود، افزود: سال هاست که در این هفته جشنواره شهید رجایی در سطوح ملی، وزارتخانه‌ای و استانی برگزار می‌شود.

جهانشاهی با اشاره به برگزاری جشنواره شهید رجایی در سطح ملی در روز کارمند و معرفی وزارت‌خانه‌ها و نهادهای برتر در این زمینه با حضور رئیس‌جمهوری ادامه داد: سطح بعد این جشنواره مربوط به‌دستگاه‌های اجرایی یعنی هر وزارت‌خانه است که به طور جداگانه دستگاه‌های زیر مجموعه‌اش را مورد ازریابی قرار می‌دهد و دستگاه برتر در هر استان انتخاب می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی در ادامه به سطح استانی جشنواره شهید رجایی اشاره کرد و گفت: دبیرخانه این جشنواره در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هر استانی مستقر است که در این دبیرخانه ازریابی ۵۴ دستگاه که از این تعداد ۵١ دستگاه مربوط به قوه مجریه و ٣ دستگاه مربوط به قوه قضائیه است انجام می‌شود.

این مقام مسوول در ارتباط با روند ازریابی دستگاه‌ها را در جشنواره شهید رجایی بیان کرد: هرچند نتایج در یک روز اعلام می‌شود اما تا رسیدن به این روز باید ماه‌های بسیاری صرف این کار شود تا روز موعد فرا رسد.

جهانشاهی به فعال شدن سامانه ازریابی شهید رجایی اشاره و خاطرنشان کرد: از اوایل خرداد‌ماه امسال نیز بخشنامه این جشنواره ابلاغ شد و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی پس‌ از‌ آن در چارچوب قوانین و مقررات بر اساس شاخص‌های پایه از دستگاه‌های اجرایی می‌خواهد که خودشان یک خود ازریابی داشته باشند.

به گفته وی بعد از این اقدام نتایج ازریابی را هر دستگاه در اختیار دستگاه بالاتر یعنی وزارتخانه‌ها و سازمان مربوطه‌اش در مرکز قرار می‌دهد و بعد از این رفت‌و‌برگشت ازریابی‌ها کار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آغاز می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی در ادامه به کمک گرفتن از ٣٠ تا ۴٠ نفر ازریاب در استان برای سنجش شاخص‌های مورد نظر هر دستگاه اجرایی اشاره کرد و اظهار داشت: آن‌چه مدنظر ارزیاب هاست دو گروه شاخص است که گروه عمومی بوده و شامل حال همه دستگاه‌ها می‌شود و یکسری هم اختصاصی است که ویژه همان دستگاه اجرایی و با دستگاه‌های دیگر متفاوت است.

جهانشاهی شاخص‌های ازریابی عمومی را شامل رضایت‌مندی، بهره‌وری و تعالی عدالت دانست و ادامه داد: ذیل این محور نیز چند معیار وجود دارد و ذیل این معیارها نیز چند شاخصه و سنجش که توسط ازریاب‌ها لحاظ می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در‌نهایت با ازریابی‌هایی انجام شده دو دستگاه به‌عنوان دستگاه‌های برتر انتخاب می‌شوند، افزود: علاوه براین براساس بخشنامه در ۶ گروه شامل تولیدی، زیربنایی، اقتصادی و مالی، علمی و فرهنگی، سلامت و رفاه اجتماعی و عمومی و قضائی نیز یک دستگاه انتخاب می‌شود و اگر امتیازها نزدیک باشد شاید دو دستگاه انتخاب شوند.

جهانشاهی با اشاره به این که اگر دستگاهی نسبت به سال قبل خود رشد بیشتری در برخی از شاخص‌ها داشته باشد نیز اعلام می‌شود گفت: امسال برای اولین شهرداری‌های خراسان جنوبی نیز مورد ازریابی قرار گرفتند و قرار است ٣ شهرداری برتر در جشنواره شهید رجایی معرفی شوند. 

به گفته وی در این جشنواره یکسری شاخص‌های اقتضایی مانند تحقق شعار سال، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، عفاف و حجاب، دستاوردهای سفر رئیس‌جمهوری به استان و سفرهای استاندار خراسان جنوبی به شهرستان‌ها نیز مورد‌توجه است که امسال یک یا دو دستگاه برتر در این زمینه خواهیم داشت.

این مقام مسوول در پایان از برگزاری جشنواره شهید رجایی خراسان جنوبی در اولین فرصت خبرداد و اظهارداشت: هفته آینده زمان برگزاری این جشنواره نهایی می‌شود.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار