مدیرکل حمل‌ونقل استان ایلام:
مشکل جدی ما نبود ناوگان کافی در کشور عراق است.
کد خبر: ۱۱۲۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰ 15 October 2015

به گزارش تابناک ایلام، مدیرکل حمل‌ونقل استان ایلام گفت: مشکل جدی ما نبود ناوگان کافی در کشور عراق است و اگر روزی یک‌میلیون زائر از مرز مهران خارج شود ناوگان کافی وجود ندارد که آن‌ها را در داخل خاک عراق حمل‌ونقل کند. 

«مهرداد جهانی» در مورد وضعیت ناوگان حمل و نقل برای اربعین امسال اظهار کرد: به علت نزدیکی، امنیت و ارائه خدمات مطلوب در مرز مهران و مسیر خاک عراق تا حرمین دوسوم زائران عتبات عالیات از مرز مهران ترد می‌کنند و این موجب چاره‌اندشیی جدی برای مدیریت آن‌ها شده است. 

وی بابیان اینکه بیش از 10 درصد از زائرانی که از دیگر مرزها به عتبات مشرف می‌شوند در برگشت از مرز مهران برمی‌گردند چون مرز مهران نزدیک‌تر و ناوگان حمل نقل عراق بیشتر تمایل به تردد از مرز مهران رادارند، افزود: در اربعین سال گذشته غافل‌گیر شدیم اما با همراهی مردم و مدیریت مسئولان بدون حادثه به پایان رسید. 

جهانی ادامه داد: با توجه به افزایش گیت‌های ورود و خروج در مرز مهران ظرفیت تردد یک‌میلیون زائر طی 24 ساعت راداریم اما جاده‌های استان و زیرساخت‌ها جوابگوی تردد این تعداد مسافر نیست. 

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان با تأکید بر اینکه اگر همه دستگاه‌ها باهم همان عمل کنند قطعاً مشکلات کاهش پیدا می‌کند، تصریح کرد: مشکل جدی ما نبود ناوگان کافی در کشور عراق است و اگر ما روزی یک‌میلیون زائر از مرز مهران خارج شود ناوگان کافی وجود ندارد که آن‌ها را در داخل خاک عراق حمل‌ونقل کند. 

وی بابیان اینکه با همکاری شهرداری تهران در مسیر زائران 249 چشمه سرویس بهداشتی احداث خواهد شد، تصریح کرد: روشنایی مسیر 11 کیلومتری پل زائر تا مرز مهران، کمربندی شرقی پل زائر و داخل مرز مهران با 2.5 میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسیده است. 

جهانی گفت: مشکلات سیستم آب‌رسانی برطرف شده و علاوه بر آب‌سردکن‌ها یک تانکر 5 هزار لیتری در مرز نصب‌شده که نیاز زائران برطرف شود و علاوه بر این سیستم صوتی برای اطلاع‌رسانی و مشکل درب خروجی هم برطرف شده است به‌طوری‌که از یک درب به 4 درب افزایش پیداکرده و علاوه بر این توسعه کریدور دورپایانه به دو عدد افزایش یافته است. 

وی بابیان اینکه 5 دستگاه تانکر سوخت‌رسانی در مسیر تردد زائران ارائه خدمت می‌کند، تصریح کرد: 17 هزار دستگاه اتوبوس توسط حمل‌ونقل برای جابه‌جایی مسافران آماده‌شده و در صورت نیاز وسیله نقلیه به استان وارد می‌کنیم. 

مدیرکل حمل‌ونقل استان بابیان اینکه نمی‌توانیم حمل‌ونقل کشور را تعطیل کنیم و آن‌ها را در مرز مهران مستقر کنیم، افزود: سال گذشته 50 درصد حمل‌ونقل کشور را به مهران کشاندیم و استفاده از ناوگان حمل‌ونقل خصوص در جابه‌جایی زائران ضروری است و اگر ناوگان خصوصی را به نحو مطلوب ساماندهی کنیم قطعاً در تسهیل تردد زائران تأثیرگذار خواهد بود. 

وی بابیان اینکه مشکل اصلی ما در محور ایلام به مهران است و چون فقط یک‌راه دسترسی به مرز وجود دارد، افزود: از ایلام که خارج می‌شود محور ایلام -حمیل، ایلام -قلاجه و مهران- دهلران- اندیمشک راه ارتباطی وجود دارد./پ


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار