مدیر تأمین اجتماعی جوانرود:
مدیر تأمین اجتماعی شهرستان جوانرود گفت: ۳۲ درصد از جمعیت شهرستان جوانرود تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.
کد خبر: ۱۱۲۳۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۹ 31 August 2023

سلیم نادری تبار در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی جزء موسسات عمومی غیردولتی بوده که دارای استقلال اداری و مالی بوده و زیر مجموعه وزرات رفاه، کار و امور اجتماعی است و در سه بخش (بیمه، درمان و اقتصاد) فعالیت می‌کند.

مدیر تأمین اجتماعی شهرستان جوانرود تصریح کرد: در شهرستان جوانرود تأمین اجتماعی در ٢ بخش بیمه‌ای و درمانی فعالیت دارد که حوزه استحفاظی (جوانرود و ثلاث باباجانی) را در بر می‌گیرد و در روزهای سه شنبه هر هفته یکی از همکاران با نوبت و با توجه به صلاح دید برای انجام امورات شعبه ثلاث باباجانی به شعبه اقماری ثلاث باباجانی مراجعه می‌کنند.

وی اذعان کرد: از هفت هزار و ۶۵۰ نفر بیمه شده که کار خدمت رسانی امورات بیمه‌ای آن‌ها در شهرستان جوانرود انجام می‌شود، حدود پنج هزار و ۱۳۶ نفر از این تعداد بیمه شده اجباری هستند و ٢ هزار و ۵۱۴ نفر جزء بیمه شده خاص، آزاد، اختیاری، زنان خانه دار، خادمین مساجد، قالی بافان، دانشجویان، کارفرمایان صنعتی، کارگران ساختمانی، مشاغل آزاد و دیگر مشاغل هستند.

نادری تبار گفت: ۳۲ درصد جمعیت شهرستان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند که با مجموع افراد تبعی و اصلی در کل شهرستان ۲۲ هزار نفر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند که هزار و ۴۳۵ خانوار به عنوان مستمری بگیر سه گانه ( بازنشسته، از کار افتاده ،بازمانده) تحت پوشش هستند.

وی عنوان کرد: افرادی که به صورت اجباری در کارگاه‌های مشمول قانون کار مشغول فعالیت هستند که به نحوی کار خود را از دست می‌دهند (اخراج ،تعدیل،عدم نیاز و دیگر دلایل) ۸۰ نفر هستند که ماهیانه مبلغ چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به این افراد پرداخت می‌شود.

این مسؤل بیان کرد: فرار بیمه‌ای در تعداد و مبلغ حق بیمه بالا در شهرستان وجود دارد و اکثریت کارگاه‌های شهرستان با مشکل ارسال لیست حق بیمه مواجه هستند، در شعبه آموزش‌های لازم، (رمز و پسورد) در بدو تشکیل پرونده به نمایندگان آن‌ها داده می‌شود که می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز در بستر اینترنت به سامانه خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی یا es.tamin.ir مراجعه و هرگونه درخواست و یا لیست خود را به سازمان ارسال کنند.

وی گفت: راه‌اندازی سامانه ارتباط مردمی یا سی.آر.ام که این سامانه به صورت غیر حضوری پاسخگوی مشکلات جامعه هدف بوده و با ثبت ١۶۵٠ رکود در سال، از طریق این سایت اعلام رضایت کامل از خدمات تأمین اجتماعی شعبه جوانرود شده است.

وی تشریح کرد: در شهرستان جوانرود در ٢ بخش بیمه و درمان فعالیت داریم که یک درمانگاه تأمین اجتماعی واقع در ساختمان پزشکان دکتر پاداش مستقر است که امورات مربوط به پزشکی و پیراپزشکی را انجام می دهد و هزینه درمان برای بیمه شدگان اجباری کاملاً رایگان است و برای سایر بیمه شدگان با توجه به تعرفه‌های دولتی انجام می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: تعداد کل کارگاه‌های فعال هزار و ۶۳ کارگاه و ۵۴۰ کارگاه به صورت نیمه فعال در شهرستان داریم که یکی از وظایف تأمین اجتماعی بازرسی کارگاهی است که مشمول قانون کار هستند و افرادی به صورت اجباری در آنجا کار می‌کنند که بازرسی‌ها طی سه مرتبه در طول سال انجام می‌شود و کارفرمایان را موظف به پرداخت حق بیمه این افراد می کند.

نادری تبار بیان کرد: با توجه به فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری در حمایت از تولید و اشتغال و با توجه به نامگذاری امسال از طرف مقام عظمای ولایت به عنوان سال «مهار تورم و رشد تولید» طرح بخشودگی بیمه‌ای را داشتیم و تعداد ١۵٢ کارگاه به نحوی بدهکار تأمین اجتماعی بودند از طرح مذکور استفاده کرده و مشمول بخشودگی جرائم قرار گرفتند.

این مسئول بیان کرد: یکی از هدف‌های اصلی هر سازمان، جلب رضایت مشتریان و ارباب رجوع از طریق ارائه خدمات با کیفیت مطلوب است و ما هم همواره سعی بر این داشتیم در هر شرایطی اولویت تکریم ارباب رجوع باشد و پایبندی به قانون حجاب و عفاف است.

وی در ادامه گفت: سازمان تأمین اجتماعی دارای تعهدات بلند مدت و کوتاه مدت است که در تعهدات بلند مدت (بازنشستگی، از کارافتادگی، بازماندگان) ماهیانه ۹۰ میلیارد ریال پرداختی دارد و در تعهدات کوتاه مدت که شامل استراحت ایام بارداری، کمک هزینه کفن و دفن، ازدواج، غرامت و دستمزد ناشی و غیر ناشی از کار، به صورت متغیر ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به جز بیمه بیکاری به این افراد پرداخت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پایین بودن ضریب تحت پوشش تأمین اجتماعی جوانرود در شهرستان، استان و کشوری از تمام مسؤلین شهر، رؤسای ادارات اعم از فرمانداری‌، شهرداری، شورای شهر و سایر دستگاه‌های مربوطه که تا کنون پشتیبان و همراه بوده و همکاری بیشتری در راستای گسترش فرهنگ بیمه‌ای در شهرستان داشتند قدردانی می‌کنیم و امید است شاهد خدمات بیشتر تأمین اجتماعی شهرستان جوانرود باشیم. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار