مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: امسال پنج موکب در بقاع متبرکه‌ای که در مسیرهای زائران در استان قرار دارد برای پذیرایی از زائران اربعین پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۱۱۲۴۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱ 04 September 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی و به نقل از فارس، پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اظهارداشت: با توجه به اینکه خراسان جنوبی معبری برای زائران اربعین به ویژه زائران پاکستانی، هندی و افغانستانی بوده میقات‌هایی برای پذیرایی و اسکان زائران در محل بقاع متبرکه استان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲۵ هزار زائر پاکستانی در موکب‌هایی که در محل امامزادگان استان ایجاد شده بود پذیرایی شدند، افزود: امسال پنج موکب در بقاع متبرکه‌ای که در مسیر‌های زائران در استان قرار دارد برای پذیرایی از زائران اربعین پیش بینی شده است.

شکل گیری ستاد ویژه میقات الرضا در خراسان جنوبی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه زائران پاکستانی در مسیر برگشت از سفر اربعین برای زیارت حرم امام رضا (ع) به مشهد مقدس سفر می‌کنند بنابراین مسیر آن‌ها از خراسان جنوبی است، یادآور شد: همچنین جاماندگان از پیاده‌روی اربعین مقید هستند که در روز اربعین برای پیاده‌روی به سمت مشهد مقدس حرکت کنند در همین راستا در خراسان جنوبی موکب‌هایی توسط اداره اوقاف برای پذیرایی و اسکان زائران در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: سال گذشته در پی بازدیدی که از موکب‌ها انجام گرفت دستورالعملی مبنی بر ایجاد ستاد ویژه میقات الرضا صادر و اعتبارات ویژه‌ای در این راستا در نظر گرفته شد.

آمادگی اوقاف استان برای پذیرایی از زائران اربعین

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه اوقاف و امور خیریه استان امسال آمادگی کامل برای پذیرایی از زائران امام حسین (ع) و خدمت به این زائران را دارد، افزود: از ۱۰ روز گذشته آماده سازی موکب‌های اوقاف برای پذیرایی از زائران اربعین در استان صورت گرفته و یک نفر از اداره اوقاف به عنوان مسئول حضور دارد.

بخشی‌پور ادامه داد: خدمت‌رسانی به زائران در بقای متبرکه حتی بعد از اربعین و تا زمانی که زائری وجود داشته باشد، سازمان‌های دیگری علاوه بر اوقاف اقدام به خدمت رسانی به زائران اربعین می‌کنند که اگر همه این خدمت‌رسانی‌ها با یکدیگر منسجم شود، می‌توانیم خدمات بهتری به زائران ارائه دهیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بیان کرد: خدماتی که در موکب‌های بقای متبرکه به زائران اربعین ارائه می‌شود شامل اسکان و پذیرایی است، بخشی از خدمات ارائه شده به زائران در این موکب‌ها از محل درآمد موقوفات که با این نیت وقف شده انجام و بخشی دیگر کمک‌هایی بوده که از سوی مردم و خیران انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم خراسان جنوبی مردمی بسیار سخاوتمند و خیرخواه می‌باشند، گفت: متاسفانه اطلاع‌رسانی درستی در این زمینه انجام نشده است.

برگزاری مراسم جاماندگان اربعین در بیرجند از میدان آزادی به سمت امامزادگان باقریه

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: مردم می‌توانند برای کمک به موکب‌های اربعین حسینی بقاع متبرکه استان جهت پذیرایی از زوار پاکستانی و جاماندگان اربعین حسینی کمک‌های خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۸۷۱۷۰۴۰۷۹ به نام اربعین حسینی خراسان جنوبی واریز و یا جهت کسب اطلاعات و طریقه دریافت نذورات غیر نقدی با شماره ۰۹۱۵۳۶۳۸۶۷۰ تماس حاصل کنند.

بخشی‌پور افزود: موکب‌های اداره اوقاف خراسان جنوبی برای پذیرایی از زوار اربعین در ورودی استان در شهر خضری در کنار مسجد جامع قدیم این شهر، در محل امامزاده زید قائن، در امامزادگان باقریه بیرجند و امامزاده سید علی نهبندان و مسجد حضرت ابوالفضل (ع) نهبندان راه اندازی شده است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم جاماندگان اربعین حسینی در بیرجند گفت: این مراسم روز چهارشنبه ساعت ۸:۳۰ صبح از مسیر میدان آزادی به سمت امامزادگان باقریه برگزار می‌شود.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار