مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: فعالیت نظارتی کارگروه املاک و مستغلات بر همه مشاوران املاک گرگان موجب کاهش التهاب بازار مسکن و همچنین افت ۲۰ درصدی بهای آپارتمان در برخی مناطق گلستان شد.
کد خبر: ۱۱۲۴۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰ 05 September 2023

به گزارش تابناک گلستان، مهدی ملک اظهارکرد: بر مبنای مصوبه کارگروه نظارت و کنترل بازار املاک و مستغلات گشت‌های دوره‌ای بر همه بنگاه‌های مسکن و مشاوران املاک گلستان با تمرکز بر واحد‌های صنفی دایر در گرگان آغاز شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: با اجرای مصوبات کارگروه نظارت و کنترل بازار املاک و مستغلات شاهد ثبات نسبی در قیمت مسکن در استان گلستان هستیم و براساس برخی گزارش‌های واصله قیمت آپارتمان در تعدادی از مناطق تا ۲۰ درصد کاهش یافته است.

ملک گفت: همزمان با اجرای فرایند‌های مرتبط با تولید مسکن در حوزه نهضت ملی مسکن و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مباحث نظارتی و کنترل بازار به طور جدی در دستور کار قرار گرفته و بنا به دستور وزارتخانه به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: از سال گذشته پیشنهاداتی از سوی شهرداری گرگان مبنی بر بازنگری در قوانین مرتبط با بلندمرتبه‌سازی در مرکز استان به این اداره کل ارسال شده است که براساس پهنه‌بندی انجام شده و بر مبنای ظرفیت‌ها فنی و مهندسی و همچنین بر مبنای ملاحظات شهرسازی این موضوع در دست بررسی است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: با توجه به اهمیت مباحث مرتبط با بلندمرتبه‌سازی و رعایت حداکثر ایمنی بررسی پیوست‌های اجتماعی و شهرسازی نمی‌توان تاریخ دقیقی برای اتمام پروسه بررسی پیشنهادات شهرداری اعلام کرد.

ملک ادامه داد: فعالیت‌های مرتبط با نظارت عالیه بر عملکرد سازمان نظام مهندسی و اعضای آن به صورت ویژه در دستور کار است و جلسات متعددی برای بررسی شکایات و یا قصور احتمالی برگزار شده که پس از نهایی شدن احکام به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی همچنین گفت: از ابتدای سال تاکنون فرآیند صدور پروانه ساختمان به صورت سامانه‌ای انجام می‌شود و استان گلستان در زمره استان‌های پیشرو است.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار