مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: تولید " تخم چشم‌زده " ماهی قزل‌آلا به عنوان یک محصول راهبردی در تامین گوشت سفید در اصفهان به ۱۰۰ میلیون عدد در سال رسید.
کد خبر: ۱۱۲۴۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲ 05 September 2023

محمدرضا عباسی اظهارداشت: این رقم پیش از این بالغ بر ۶۰ میلیون عدد در طول یک سال بود که به همت تولیدکنندگان و فعالان این صنعت شاهد افزایش آن هستیم.

وی با بیان اینکه در پی افزایش استحصال این محصول، موفق به ایجاد نخستین زنجیره تولید ماهی قزل آلا در کشور شدیم، اضافه کرد: تولید این محصول جلوگیری از واردات و کاهش وابستگی را در تولید ماهی قزل آلا در کشور و بهبود تامین امنیت غذایی در پی دارد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان ادامه داد: از نظر کمی بیش از ۳.۱ درصد نیاز کشور به محصول تخم چشم‌زده ماهی قزل‌آلا از این استان تامین شده است، از سوی دیگر افزایش کیفی این محصول به ویژه با به‌کارگیری مباحث دانش بنیان را در دستور کار داریم.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته بخش قابل توجهی از این محصول از کشورهای دیگر وارد می‌شد که خروج ارز را در پی داشت، لذا تولید داخلی سبب حفظ منابع مالی شده است.

عباسی با اشاره به اینکه ارتقای تولید محصولات این بخش نیازمند تسهیلات است، خاطرنشان کرد: استان اصفهان با برخورداری از ظرفیت های بالقوه و بالفعل در مناطق مختلف، آب و هوای متنوع و وجود منابع آب شیرین و شور قادر است در صورت حمایت بیشتر محصول بیشتری را تولید کند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار