سیزدهمین همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با دوم محرم مصادف با 24 مهر ماه با حضور خیل عاشقان حسینی و در عرض ارادت به باب‌الحوائج حضرت علی‌اصغر (ع) در بیش از 15 نقطه استان اردبیل برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۲۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹ 15 October 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این همایش که از ساعت 9 صبح فردا روز جمعه با حضور خانواده‌ها به‌ویژه شیرخوارگان به همراه مادرانشان در مساجد، حسینیه‌ها و امامزاده‌ها برگزار خواهد شد، شرکت‌کنندگان در میان حزن و اندوه و سوگ ایام محرم عرض ارادتی به مقام باب‌الحوائج حضرت علی‌اصغر خواهند کرد تا فرزندانشان را نذری مکتب حسینی کنند.

در این همایش که در سه نقطه شهر اردبیل شامل حسینیه ثارالله، سالن ورزشی شهید آسمانی ورزشگاه تختی و امامزاده سید صدرالدین (ع) شهر اردبیل برگزار می‌شود در کنار آن قرار است در همه شهرستان‌های استان و چندین امامزاده شاخص نیز این آیین معنوی با همراهی خانواده‌ها برگزار شده و زمینه ترویج و تبلیغ فرهنگ حسینی فراهم آید.

در این همایش تلاش می‌شود تا شرکت‌کنندگان اوج انزجار خود را از کودک‌کشی آل‌سعود به مانند کودک‌کشی رژیم صهیونیستی اعلام کرده و دنیا را متوجه این حقیقت کنند که ملت ایران در مسیر انقلابی خود هرگز به مانند مولایشان امام حسین (ع) سر تسلیم فرود نیاورده و در مقابل دشمنان و بدخواهان دچار نمی‌شوند.

این همایش که با رویکرد واقعه‌گویی حادثه عاشورا با نقطه عطف و محوریت شهادت حضرت علی‌اصغر (ع) برگزار می‌شود مادران فرزندان شیرخوار خود را در سیاق و سبک دلدادگی به مکتب امام حسین (ع) آماده تداوم راه عزتمندانه‌ای می‌کنند که امام حسین (ع) حتی با تقدیم حفظ شیرخوار خود بر ادامه این راه تاکید کردند.

مادران با لباس سبز علوی و با سربند یا صاحب‌الزمان در یوم جمعه تلاش خواهند کرد تا پیام اصیل عاشورا را که هیهات منا ‌الذله است به نمایش گذاشته و حقانیت مکتب اسلام را بیان کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار