مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با بیان اینکه امسال از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه افزون بر ۳ هزار میلیارد تومان به طرح‌های مختلف اشتغال‌زایی تزریق می‌شود، گفت: انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۵ هزار فرصت شغلی ایجاد شود.
کد خبر: ۱۱۲۵۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸ 09 September 2023

به گزارش تابناک بوشهر، مصدق کشاورزی فرصت اشتغال‌زایی در بخش‌ها و ظرفیت‌های مختلف استان را برشمرد و اظهار داشت: غیر از فرصت اشتغال در صنایع و شرکت‌های پارس جنوبی که ۸۵۸ نفر استخدام می‌شوند ظرفیت نیروگاه اتمی و در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با این مجموعه منعقد شده است.

وی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه نیرو‌های بومی استان بوشهر در اولویت استخدام در نیروگاه اتمی بوشهر قرار دارند و تمام استخدامی‌های این مجموعه با معرفی نامه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر محقق می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر از افزایش ۶ برابری صدور مجوز‌های اشتغال‌زایی مشاغل خرد و خانگی در دولت سیزدهم تاکنون خبر داد و بیان کرد: در کشور‌های پیشرفته دنیا ۲۰ درصد اشتغال‌زایی آن‌ها در حوزه مشاغل خانگی است و در استان بوشهر در دولت سیزدهم ۶ برابر مجوز‌های مشاغل خانگی افزایش یافته و سال گذشته افزون بر شش هزار و ۸۰۰ مجوز مشاغل خانگی در استان صادر شده است.

کشاورزی اضافه کرد: در سال جاری تاکنون ۳ هزار و ۸۵۶ مجوز مشاغل خانگی به‌صورت الکترونیکی در استان بوشهر صادر شده است.

وی میزان پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در استان بوشهر را ۲ سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن با افزایش ۱۶ برابری دانست و تصریح کرد: در سال گذشته استان بوشهر پرداخت تسهیلات اعتبارات تبصره ۱۶ قانون بودجه رتبه نخست استانی کسب کرد و از یک‌هزار و ۴۴۶ میلیارد تومان اعتبار این تبصره یک‌هزار ۱۰۰ میلیارد تومان آن در بانک‌های استان تأمین اعتبار و به‌صورت کامل پرداخت شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به ایجاد ۷ هزار فرصت شغلی با پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ بیان کرد: ۵ هزار فرصت شغلی ایجادی و ۲ هزار فرصت شغلی تثبیتی برای حمایت از پایداری مشاغل است.

کشاورزی با بیان اینکه امسال از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه افزون بر ۳ هزار میلیارد تومان به طرح‌های مختلف اشتغال‌زایی و حمایت از تولید در استان بوشهر تزریق می‌شود گفت: انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۵ هزار فرصت شغلی از محل پرداخت این تسهیلات در استان بوشهر ایجاد شود.

وی نرخ بیکاری استان بوشهر را ۶.۹ درصد دانست و خاطرنشان کرد: برای نخستین بار نرخ بیکاری استان بوشهر به این میزان رسیده و اکنون ۸۶۵ هزار نفر از جمعیت استان بوشهر جوان و در سن اشتغال‌زایی هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر اضافه کرد: باید به‌صورت دائم برای فارغ‌التحصیلان که سالانه افزون بر ۴۶ هزار نفر هستند شغل ایجاد شود.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار