فرمانده انتظامی استان سمنان از استقرار نیروهای تکاوران پلیس در کویر بیارجمند خبر داد و گفت: برای برخورد با اراذل و اوباش و ‌‌‌سوداگران مرگ طرح‌های محله‌محوری را در برنامه داریم.
کد خبر: ۱۱۲۵۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸ 09 September 2023

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از تسنیم، سردار جلیل موقوفه‌ای در ارتباط با ایجاد امنیت در انتخابات برای مشارکت بیشتر مردم اظهار داشت: در بحث انتخابات که یک وظیفه شرعی و قانونی برای تمام ارگان‌های انتظامی، نظامی، امنیتی و سایر دستگاه‌هاست؛ باید در مورد امنیت این انتخابات از همین اکنون یک‌سری اقدامات را انجام دهیم.

وی افزود: از چند ماه قبل از آغاز فرایند انتخابات، دستگاه‌های انتظامی و امنیتی در بحث پایش و رصد فضای مجازی فعال شده‌اند؛ چراکه احتمال دارد عده‌ای معدود بخواهند به‌نام مطالبه‌گری مشکلاتی ایجاد کنند و یا دلسردی در بین مردم به‌وجود بیاورند.

سردار موقوفه‌ای خاطرنشان کرد: دولت انقلابی آیت‌الله رئیسی در طول مدت دو سال اخیر برای رفع مشکلات کشور و مردم، شبانه‌روز در حال تلاش هستند و مشکلات هم، قدری سر و سامان داده شد و تاحدی نیز رفع شدن است. در مجموع امید فراوانی نیز در پیش رو داریم.

فرمانده انتظامی استان سمنان افزود: ما نباید اجازه دهیم دشمنان قسم خورده نظام -چه دشمنان داخلی چه دشمنان خارجی- در راستای کاهش امید در دل مردم بتوانند فعالیت کنند.

سردار موقوفه‌ای تصریح کرد: با توجه به پیش ثبت‌نام صورت گرفته برای انتخابات، چه در سطح استان چه در سطح کشور مشکلی نداشته‌ایم.

فرمانده انتظامی استان سمنان در پاسخ به سئوال خبرنگار تسنیم مبنی بر افزایش جرایم خشن در شرق استان (شاهرود و میامی) و اقدامات صورت گرفته از سوی فراجا و برنامه‌های پلیس برای کاهش این نوع از جرایم گفت: نیروی انتظامی در بحث پیشگیری از جرایم خشنی نظیر سرقت، برخورد با اراذل و اوباش و سوداگران مرگ طرح‌های محله‌محوری داریم که برمبنای گزارشات مردمی و رصد اطلاعاتی نیروی انتظامی با استفاده از دلاورمردان نیروی تکاوری فراجا به نتایج خوبی رسیده‌ایم.

سردار موقوفه‌ای با اشاره به توفیقات پلیس استان سمنان در برخورد با جرایم مختلف در دوره جدید خاطرنشان کرد: در شرق استان در "ایست و بازرسی شهید نوری" و حتی فراتر از آن در کویر بیارجمند نیرو‌های تکاوری ما مستقر‌ند و ورود و خروج مجرمان را به جد تحت نظر و پیگیری برای شناسایی و دستگیر داریم و جرایم خشن صورت گرفته در ۶ ماه گذشته را نیز شناسایی و متهمان را دستگیر کرده‌ایم.

وی افزود: چند مورد سرق مسلحانه داشتیم که در کم‌ترین زمان ممکن به نتیجه رسید، بدین معنی که دستگیری مجرمان نهایتاً چند روز به‌طول انجامید و حتی محل اختفای مجرمان در خارج از استان شناسایی شد و همکاران ما نسبت به دستگیری این افراد شرور مبادرت کردند.

فرمانده ارشد انتظامی سمنان در خصوص ساماندهی فضای مجازی گفت: ما درصدد تقویت پلیس فتا بوده و در حال انجام اقدامات جدی در این زمینه هستیم.

موقوفه‌ای خاطر نشان کرد: در پنج ماهه اول سال جاری ۲۲ درصد افزایش جرایم داشتیم با توجه به اینکه ما ۲۷ درصد کشف تخلفات این جرایم را داشتیم و این موضوع بیانگر این است که پلیس فتا در استان مقتدرانه در حال برخورد با موضوعات، جرایم و تخلفات فضای مجازی است.

وی تصریح کرد: همانگونه که در قبل، تذکرات و هشدار‌هایی در رابطه با فضای مجازی داده‌ام باید توجه داشته باشیم که از فضای مجازی می‌توان استفاده‌های بسیار مفید و مناسبی کرد که در آن انتقاد‌های منصفانه و راهکار‌ها و پیشنهاد‌های دلسوزانه و راهبردی را می‌توان مطرح کرد.

سردار موقوفه‌ای خاطرنشان کرد: تا جایی که افراد در فضای مجازی تفرقه‌انگیزی نکنند به‌صورتی که زحمات یک مسئول یا یک سازمان را نخواهند زیر سوال ببرند؛ ما نیز استقبال می‌کنیم؛ بنابراین افراد باید دقت کافی داشته باشند که هر موضوعی را نمی‌توانند در فضای مجازی مطرح کنند.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار