معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز در مورد علت تاخیر در اجرای پروژه محور ال ۴۰۰ تقاطع غیرهمسطح شهید کجباف (چهار شیر)، از لزوم جابه‌جایی تاسیسات برق برای اجرای این پروژه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۶۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶ 12 September 2023

پرویز حسینی با اشاره به تاخیر چند ماهه در بهره‌برداری از محور ال ۴۰۰ تقاطع غیرهمسطح شهید کجباف در منطقه چهار شیر اظهار کرد: مدتی است معطل شرکت برق هستیم تا دو خط برق خود را جابه‌جا کند و پس از آن بتوانیم قطعات را نصب کنیم، اما شرکت برق تا زمانی که هزینه جابه‌جایی خطوط به حسابش واریز نشود، حاضر نیست از اعتبار خود برای شهروندان شهر هزینه کند.

وی با اشاره به آمادگی پیمانکار پروژه برای نصب قطعات سگمنت بر روی ستون‌ها، افزود: متاسفانه در اهواز باید شهرداری از عوارض شهروندان هزینه کند تا کار عمرانی انجام شود. این موضوع را از استانداری خوزستان هم پیگیری کردیم و آخرین دستور استانداری این بود که شهرداری هزینه جابه‌جایی خطوط را پرداخت کند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز گفت: این محدوده عملیات اجرایی محور ال ۴۰۰ در حریم تاسیسات برق قرار دارد و خطر اتصال برق در این محوطه وجود دارد بنابراین بدون جابه‌جایی خطوط نمی‌توانیم کار کنیم. اکنون مقرر شده است شهرداری اهواز ۱.۵ میلیارد تومان به شرکت برق پرداخت کند تا خطوط را جابه‌جا کند تا بتوانیم قطعات را نصب کنیم.

بیان کرد: البته شرکت برق مدت زمان جابه‌جایی خطوط را حدود دو ماه اعلام کرده است و عملا دو ماه دیگر هم پروژه به تاخیر می‌افتد و پس از آن هم فصل پاییز و پیک بارندگی‌ها است و در این شرایط سرعت کار پروژه به شدت کاهش می‌یابد.

حسینی گفت: از سوی دیگر، شرکت آبفا بدون هماهنگی با شهرداری اهواز، از استانداری خوزستان دستور گرفت و عملیات حفاری را در میدان چهار شیر انجام داد و این امر موجب شد که امکان اجرای کار دو ستون از محور ال ۴۰۰ که دقیقا در مقطع حفاری آبفا بودند، وجود نداشته باشد.

وی افزود: با وجود مخالفت شهرداری، با دستور استانداری خوزستان شرکت آبفا کار در این نقطه را شروع کرد و کاری که قرار بود در مدت ۲۰ روز به پایان برسانند، چهار ماه طول کشیده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز گفت: گاهی به دلایل و مسائل مختلفی پیشرفت فیزیکی پروژه کند می‌شود و شهروندان چون اطلاعی از موضوع ندارند، شهرداری را مقصر می‌دانند.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار