جاده نوق دومین جاده پرخطر استان کرمان است که دوبانده‌سازی آن سال‌هاست شروع شده و هر بار به یک بهانه کار تعطیل می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۶۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸ 14 September 2023

به گزارش تابناک کرمان و به نقل از فارس؛ نام جاده نوق را کمتر کسی است که نشنیده باشد. جاده‌ای که بیشترین طلای سبز برداشتی استان کرمان و شهرستان رفسنجان از این محور عبور می‌کند، بزرگترین تولیدکننگان پسته در این منطقه هستند و در فصل برداشت پسته‌ها که می‌شود بیش از پیش شاهد ترافیک در این محور هستیم.

محوری پرخطر که عنوان دومین جاده پرخطر استان کرمان را به خود اختصاص داده است. از برخورد خودرو‌ها با شتر گرفته تا واژگون شدن خودرو‌ها به‌دلیل غیراستانداردبودن جاده و وجود پیچ‌های خطرناک، کمبود علائم و از همه مهم‌تر تک‌بانده بودن آن همه دست به دست هم داده تا محوری پرخطر رقم بخورد که همیشه آبستن حوادث است.



بیش از یک دهه است که کار دوبانده‌سازی محور نوق آغاز شده و هربار به یک بهانه کار تعطیل می‌شود. علیرغم وجود معدن مس در جوار این شهرستان، اما نبود اعتبارات مانع به سرانجام رسیدن این جاده شده است و اعتبارات قطره‌چکانی دولتی نیز دردی دوا نمی‌کند.

اعتبارات دولتی کفاف نمی‌دهد، مس پای کار باشد

طی دو، سه سال اخیر نماینده مجلس رایزنی‌های زیادی برای این جاده داشته و مسؤولان دیگر نیز پیگیر بوده‌اند تا اعتبارات جذب و به این محور تزریق شود، اما اعتبارات کفاف نمی‌دهد و هر بار شرکت‌های پیمانکار دستگاه‌های خود را برداشته و به پروژه دیگری منتقل کردند.

در آخرین وعده‌ای که داده شده بود، قرار بود ۲۴ کیلومتر ابتدایی این محور تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد، اما طی بازدید میدانی خبرنگار فارس مشخص شد کار تعطیل و دستگاهی سر پروژه نیست و با این وضعیت ممکن است به قولی که داده شده عمل نشود.

به گفته مهدی فاتحی رئیس راه و شهرسازی رفسنجان نبود اعتبارات موجب شده کار تعطیل شود.

فاتحی عنوان کرد: اعتبارات سال ۱۴۰۱ که برای این جاده تخصیص داده شده بود تمام شده و معمولا اعتبارات سال ۱۴۰۲ آذرماه تخصیص می‌یابد که به محض رسیدن، کار دوباره شروع می‌شود.



به تکمیل ۲۴ کیلومتر تا پایان امسال خوش‌بین هستیم.

اما مس هم قرار بوده مبلغی برای تکمیل این فاز از جاده اختصاص دهد که امیدواریم محقق شود.

به گفته فاتحی هنوز نسبت به اینکه ۲۴ کیلومتر ابتدایی تاپایان امسال تکمیل شود، خوش‌بین هستیم.

ما و همه رهگذران این جاده پرخطر هم امیدواریم هرچه زودتر این جاده به سرانجام برسد و طلسمی که سال‌ها گریبان این جاده را گرفته بشکند و فاز بعدی آغاز شده و تا پایان جوادیه فلاح شاهد دوبانده‌شدن این جاده باشیم.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار