رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: واکسن آنفلوانزا در مقابل سرماخوردگی از ما محافظت نمی‌‌کند، این واکسن می‌تواند تا حدود زیادی از شدت عوارض ویروس آنفلوانزا در بدن جلوگیری کند.
کد خبر: ۱۱۲۶۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴ 16 September 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس حسین بیگلری، رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا از نیمه شهریور تا نیمه مهرماه اعلام کرد.

وی با بیان اینکه واکسن آنفلوانزا پس از دو تا سه هفته در بدن ایمنی ایجاد می‌کند به گروه‌های در معرض خطر، کادر بهداشت و درمان، بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، فشار خون بالا، افراد مبتلا به بیماری‌های کبدی و کلیوی، سالمندان بالای ۶۵ سال، زنان باردار، افراد دریافت کننده داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی، افراد دارای چاقی مفرط، کسانی که در مراکز نگهداری معلولان هستند و کودکان و نوجوانانی که از آسپرین در طولانی مدت استفاده می‌کنند توصیه کرد برای تزریق این واکسن؛ اقدام کنند.

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به شیوع موج‌هایی از عفونت تنفس ویروس فصلی آنفلوانزای انسانی از اوایل پاییز تا اواسط بهار، افزود: واکسن آنفلوانزا می‌تواند تا حدود زیادی از شدت عوارض این ویروس در بدن جلوگیری کند.

وی خاطرنشان کرد:  این واکسن در مقابل سرماخوردگی از ما محافظت نمی‌‌کند،  آنفلوانزا یکی از شدیدترین ویروس‌های تنفسی در فصل سرما است که با تب و درد و سرفه‌های شدید همراه است و این واکسن صرفا از آنفلوانزای انسانی جلوگیری می‌کند.

بیگلری گفت: ممکن است افرادی که این واکسن را تزریق می‌کنند باز هم به آنفلوانزا مبتلا شوند، اما به نوع خفیف‌تر آن مبتلا خواهند شد همچنین این واکسن از ایجاد درگیری ریوی یا پنومونی جلوگیری می‌کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار