نرخ سرویس مدارس فارس به پنج گروه دسته‌بندی شد .
کد خبر: ۱۱۲۶۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰ 17 September 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش فارس با اعلام اینکه نرخ سرویس مدارس فارس برای سال تحصیلی جدید از سوی شورای شهر تصویب شده است ، گفت: این نرخ بسته به نوع خودرو، تعداد دانش‌آموزان و میزان مسافت برای دانش‌آموزان متفاوت است.
حشمت‌ الله وفایی افزود: بر این اساس سرویس مدارس به پنج گروه دسته بندی شده‌اند که نرخ استفاده از آن‌ها برای دانش‌آموزان بسته به نوع خودرو برای یک کیلومتر از چهار میلیون و ۴۸ هزار تومان تا هفت میلیون و ۳۹۸هزار تومان متغیر است و هزینه مسافت بیشتر نیز به آن افزوده می‌شود.

وی اضافه کرد: میزان ۱۰ درصد به نرخ سرویس مدارس واقع در طرح مصوب محدوده ترافیک شهر شیراز و پنج درصد نیز به نرخ مصوب خدمات حمل‌ونقل دانش‌آموزان مدارس خاص (استثنایی) افزوده خواهد شد.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش فارس توضیح داد: نرخ سرویس مدارس از ابتدا از سوی سازمان حمل‌ونقل شهرداری به آموزش و پرورش پیشنهاد و سپس در شورا‌های شهر نیز مصوب شد و پس از تایید از سوی فرمانداری‌ها، از طرف سازمان‌های حمل‌ونقل شهرداری به آموزش‌وپرورش ابلاغ شد. وفایی ادامه داد: این نرخ‌نامه برای آگاهی مردم بر روی سامانه https://shirazs.org/ قرار گرفته و به شرکت‌های پیمانکار سرویس‌های مدارس نیز ابلاغ شده تا مبنای کار قرار گیرد.
وی با بیان این‌که والدین دانش‌آموزان می‌توانند نرخ مصوب سرویس مدارس را در بخش «نرخ نامه سرویس مدارس ۱۴۰۲ -۱۴۰۳» مشاهده کنند، بیان کرد: ۲۵ شهریورماه آخرین مهلت برای نام‌نویسی استفاده از سرویس مدارس است و رانندگان نیز تا همین تاریخ می‌توانند برای به عهده گرفتن سرویس به شرکت‌های پیمانکار مراجعه کنند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش فارس تأکید کرد: والدین پس از ثبت‌نام سرویس مدارس از پرداخت هرگونه وجه نقد و دستی به رانندگان خودداری کنند؛ چراکه دریافت هر هزینه‌ای خارج از درگاه الکترونیکی سامانه https://shirazs.org/ خلاف قانون است.

وفایی توضیح داد: هزینه سرویس مدارس از این درگاه الکترونیکی در سه قسط ۴۰، ۴۰ و ۲۰ درصدی در آبان، بهمن و اسفندماه از دانش‌آموزان دریافت می‌شود.

وی ادامه داد: سرویس‌های مدارس تا پایان اردیبهشت‌ماه به دانش آموزان خدمت‌رسانی می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار