امروز مادران ایلامی شیرخوارگان خود را در آغوش گرفته و به مراسم عزاداری شهید شش ماهه کربلا آوردند و با بوسه بر حنجره شیرخوارگان خود، با آرمان های سید و سالار شهیدان کربلا تجدید میثاق کردند.
کد خبر: ۱۱۲۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸ 16 October 2015
به گزارش تابناک ایلام،در همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی طفلان معصوم در حالیکه لباس های سبز و سفید بر تن کرده و پارچه نوشته های مزین بنام مبارک امام زمان(عج) و حضرت علی اصغر (ع) بر پیشانی بسته اند با دست ها و قلب های کوچک شان به همراه مادران خود در مساجد و محافل شهرهای مختلف استان گرد هم آمده بودند تا با گریه های علی اصغر(ع) همنوا شوند و رباب را دلداری دهند و بگویند اگر علی اصغر(ع) تشنه شهید شد، ما شیرخوارگان حسینی نیز فدایی شما هستیم.
در این آیین ها، مادران عاشق حسین (ع) و 72 یار باوفایش با بستن سربدن های منقش به یا حسین، یا ابوالفضل و یا علی اصغر بر پیشانی کودکان شیرخوار خود، آنها را نذر مظلومیت سید و سالار شهیدان کردند.
آیین ویژه شیرخوارگان حسینی در مرکز استان ایلام در سالن شهدای هفت تیر و مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) با شور و حال ویژه ای در حال برگزاری است.
امروز مادران ایلامی با کودکان خود، زمزمه های رباب را به گوش آسمان رساندند و ذکر مصیبت مداحان و ذاکران دلسوخته حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و اهل بیت پاکش با لالایی های حزن آلود مادران آمیخته شد.
در این آیین مادران ایلامی در شرایطی که کودکان خود را روی دست ها بلند کرده بودند با خواندن میثاق نامه ای با امام زمان (عج) و نایب برحقش رهبر معظم انقلاب عهد و پیمان بستند و یاد و نام کوچکترین شهید دشت کربلا را زنده کردند.
امروز مادران ایلامی شیرخوارگان خود را در آغوش گرفته و به مراسم عزاداری شهید شش ماهه کربلا آوردند و با بوسه بر حنجره شیرخوارگان خود، با آرمان های سید و سالار شهیدان کربلا تجدید میثاق کردند.
امام جماعت مسجد مهدیه تهران در همایش شیرخوارگان حسینی در سالن هفت تیر ایلام گفت: شما امروز با گریه های خود دل فاطمه زهرا (س) را شاد و حق اهل بیت را ادا کردید.
حجت الاسلام حاج جواد نوری اظهار کرد: گریه کنندگان بر حسین (ع)، با چشمان روشن و صورتی درخشان محشور می شوند و در بهشت همنشین این امام همام خواهد بود.
براساس گزارش خبرنگاران ایرنا، آیین های ویژه شیرخوارگان حسینی در مساجد و تکایای شهرهای دهلران، آبدانان، مهران، چرداول، ملکشاهی، ایوان، سیروان، بدره و دره شهر برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار