رییس کل دادگستری قم گفت: در ادارات و مجتمع‌های قضایی استان باید محلی برای پاسخگویی و ارائه خدمات به معلولان و سالمندان در نظر گرفته شود.
کد خبر: ۱۱۲۷۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰ 19 September 2023

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری در گفت وگویی اظهار داشت:‌ عدم توانایی جسمی و مالی نباید مانعی برای احقاق حقوق معلولان و سالمندان بزه دیده باشد و همه کارکنان اداری و قضایی باید امور اداری و قضایی معلولان و سالمندان را با سهولت، سرعت و دقت انجام دهند.

وی با اشاره به مفاد دستورالعمل حمایت از حقوق اشخاص دارای معلولیت و سالمند در فرایند دادرسی، افزود:‌ با عنایت به توجه دین مبین اسلام و سفارش معصومین (ع)‌ رعایت حقوق افراد ناتوان از قبیل معلولان و سالمندان، رفق و مدارا با آنان و حفظ کرامت و حرمت انسانی افراد دارای معلولیت و سالمندان کم توان ضروری است و این افراد باید مانند همه آحاد جامعه از فرصت دادرسی عادلانه در دستگاه قضایی و دریافت خدمات با کیفیت در سایر دستگاه‌ها برخوردار باشند.

وی با تأکید بر وظایف معاونت‌ اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم در راستای حمایت از حقوق معلولان و سالمندان تصریح کرد: در راستای اجرای دستورالعمل حمایت از حقوق معلولان و سالمندان همکاری و تعامل دستگاه قضایی با سازمان هایی چون بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی ره، بسیج حقوقدانان و... ضروری است و در این خصوص تشکیل کارگروه حمایت از حقوق معلولان و سالمندان در استان مفید و موثر خواهد بود.

مظفری گفت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، اقدامات خاص دستگاه‌های اجرایی قم در خصوص حمایت‌ از معلولان و سالمندان را در دوره‌های زمانی مختلف مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد و نسبت به تشکیل کارگروه استانی جهت حمایت از معلولین و سالمندان اهتمام ورزد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار