سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: هم‌اکنون احداث پنج‌هزار و ۵۰۰ سلول پارکینگ جدید در این شهر در حال ساخت است
کد خبر: ۱۱۲۷۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲ 20 September 2023

به گزارش تابناک قم، علی‌رضا خلیلی در گفت‌وگویی، با بیان اینکه در حال حاضر ۶ هزار و ۵۰۰ سلول پارکینگ عمومی به جزء پارکینگ‌های مجتمع‌های تجاری، فعال است، اظهار داشت: کمبود پارکینگ در هسته مرکزی شهر همچنان به خاطر حجم بالای زائران ورودی به قم احساس می‌شود.

وی با اشاره به روند اجرایی پارکینگ ضلع شرقی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، عنوان کرد: عملیات اجرایی این پارکینگ طبقاتی آغاز شده و به‌صورت تدریجی آماده بهره‌برداری خواهد شد.

سرپرست سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم اضافه کرد: ظرفیت پارکینگ طبقاتی ضلع شرقی حرم مطهر ۲ هزار و ۵۰۰ سلول است که تکمیل و بهره‌برداری از آن مشکل کمبود پارکینگ به خصوص در خیابان‌های منتهی به بلوار عمار یاسر را برطرف می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین در محل کنونی پارکینگ روباز شهید کاظمی قم نیز، پارکینگی با ظرفیت ۳ هزار سلول پارک در دست اقدام است و پیمانکار آن نیز مشخص‌شده و عملیات اجرایی آن نیز به زودی آغاز خواهد شد.

خلیلی اذعان کرد: با تکمیل این دو طرح عمرانی ظرفیت پارک خودرو در هسته مرکزی و اطراف حرم مطهر به ۱۲ هزار سلول پارک می‌رسد که می‌تواند بخش مهمی از نیازهای شهر به خصوص در مناسبت‌های ملی و مذهبی را پاسخ دهد.

کمبود پارکینگ در قم بویژه در هسته مرکزی شهر و اطراف حرم نقطه ضعف برگزاری بسیاری از مراسمات آئینی و مذهبی در قم است که تنها توسعه و ایجاد با برنامه پارکینگ می تواند این چالش را رفع و یکی از عمده مشکلات شهر قم در میزبانی از زائران را رفع کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار