مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان از اصلاح و بازسازی ۴ هزار و ۳۰۰ متر از خط اصلی فاضلاب قم در حریم رودخانه با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۷۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷ 20 September 2023

به گزارش تابناک قم، حسن بختیاری با اشاره به وجود بیش از هزار کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر قم، گفت: از این میزان حدود ۲۴۰ کیلومتر شبکه سیمانی است که ۱۲۰ کیلومتر آن به دلیل قدمت و فرسودگی نیازمند اصلاح و بازسازی فوری است.

بختیاری از اصلاح سالانه حدود ۲۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب شهر قم به روش‌های مختلف تونلی و لوله شکافی خبر داد و اظهار کرد: یکی از قدیمی‌ترین خط لوله‌های فاضلاب شهر قم به طول ۱۰ کیلومتر که نیاز به بازسازی داشت، حریم رودخانه قمرود از پل انقلاب تا کمربندی امام علی (ع) بود.

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان قم با بیان اینکه این خط لوله در عمق ۵ متری زمین قرار دارد، یادآور شد: فرسودگی این خط لوله باعث شده که در چند سال اخیر شاهد نشست شبکه و فروریزش خیابان به ویژه در نزدیکی حرم حضرت معصومه (س) و مصلی نمازجمعه باشیم.

وی با اشاره به لزوم اصلاح و بازسازی هرچه سریع‌تر این خط لوله فاضلاب، تصریح کرد: با وجود تمام مشکلات و موانع متعدد از جمله ریزشی بودن خاک منطقه، چالش‌های پمپاژ، معضلات ترافیکی اصلاح و بازسازی آن از فروردین‌ماه سال جاری شروع شد.

بختیاری تأکید کرد: برای افزایش انعطاف‌پذیری و کاهش مخاطرات این خط لوله، ۳ خط اتصال در خیابان های رسالت و طالقانی و بلوار رضوی برای انحراف دائم یا موقت فاضلاب به خطوط انتقال دیگر اجرا شد.

وی با بیان اینکه فاز نخست اصلاح و بازسازی این خط لوله به طول ۴ هزار و ۳۰۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال به پایان رسید، گفت: این بخش از پروژه به روش مدرن لوله شکافی و روش نقبی با تلاش‌های شبانه‌روزی عوامل شرکت آب و فاضلاب و پیمانکار و همراهی سایر دستگاه‌ها و نهادها از جمله شهرداری و معاونت راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی به انجام رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم، اصلاح و بازسازی ادامه این خط لوله را نیازمند ۳۵۰ میلیارد ریال دیگر دانست و گفت: امیدواریم با تأمین اعتبار به موقع، بتوانیم هر چه زودتر تمام مسیر ۱۰ کیلومتری این خط لوله را بازسازی کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار