مدیرکل فرودگاه استان کرمانشاه از پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه برای افزایش پروازهای داخلی و خارجی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۷۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸ 20 September 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از مهر مجتبی بیاتی با اشاره به روند عملیات بهسازی باند فرودگاه اشرفی استان کرمانشاه، اظهار کرد: این عملیات شامل بهسازی باند اصلی، تبدیل تاکسی وی موازی به باند احتیاطی، توسعه پارکینگ هواپیما و بهسازی بتنی است.

وی افزود: فرودگاه کرمانشاه دارای ۲ باند اصلی است که باند احتیاطی آن از اردیبهشت ماه سال جاری وارد فاز عملیاتی شده و در حال حاضر در هفته بین ۴۰ تا ۵۰ پرواز از طلوع تا غروب روی این باند نشست و برخاست دارد.

مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی استان کرمانشاه با اشاره به محدودیتی‌های اعمال شده تا اتمام عملیات بهسازی باند فرودگاه‌، تصریح کرد: این محدودیت تنها برای پروازهای پهن پیکر نسبت به پروازهای بدنه متوسطی است که هم اکنون در باند فرودگاه نشست و برخاست دارد.

بیاتی خاطرنشان کرد: عملیات بهسازی باند اصلی فرودگاه اشرفی استان کرمانشاه از اردیبهشت ماه آغاز و پیشرفتی ۶۰ درصدی در روند آن تا به امروز قابل مشاهده است که امید است با همت شرکت فرودگاه‌ها، استاندار و پیمانکار مربوطه به زودی این عملیات را به پایان رساند.

وی به اهمیت اجرای عملیات بهسازی فرودگاه کرمانشاه تاکید کرد و گفت: ۲ بانده شدن، تطویل باند و بهسازی باند این فرودگاه به دلیل موقعیت خوب استان کرمانشاه بسیار قابل توجه بوده به گونه‌ای که قابلیت تبدیل این فرودگاه به فرودگاه هاب منطقه غرب کشور وجود خواهد داشت.

بیاتی در پایان یادآوری کرد: همچنین فرودگاه اشرفی استان کرمانشاه علاوه بر جابجایی مسافرین استان، مسافرین استان‌های همجوار کردستان، ایلام، همدان و لرستان را پوشش داده و پرواز جابجایی زائرین عتبات عالیات به نجف در فرودگاه بغداد را نیز برقرار دارد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار